Ska sälja vårat radhus om något år. Och katten har varit flitig med klorna.

Har 3 st dörrkarmar. (2 för terassdörrar och 1 för ytterdörren).

Kan någon förklara om man ska ta in målare som kan slipa, spackla och måla. Eller om det är kört. Och behöver bytas?

Något mindre angrepp på ena terassdörren som kanske kan målas om. Ifall det är billigare.

Vad tror ni det skulle kosta att fixa 3 dörrkarmar?

Repor på dörrkarm nära dörrhandtag orsakade av kattklor, behöver eventuell slipning och ommålning för förbättring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter som detta är ett forum för oss som bygger och renoverar själva vill jag påminna om att spackling, slipning och målning oftast är mycket lämpliga sysslor att göra själv.
Får du inte katten att ändra beteende kan du behöva göra om arbetet, och med lite träning kommer du nog bli duktig på att bättringsmåla med tiden;)

• Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Efter som detta är ett forum för oss som bygger och renoverar själva vill jag påminna om att spackling, slipning och målning oftast är mycket lämpliga sysslor att göra själv.
Får du inte katten att ändra beteende kan du behöva göra om arbetet, och med lite träning kommer du nog bli duktig på att bättringsmåla med tiden;)
Då jag är sjukskriven finns tyvärr ingen möjlighet att lösa detta själv 😊 Därav min fråga.

Jag har sett betydligt värre skador efter att brandkåren brutit upp ytterdörr som sedan en kunnig snickare/målare återställt så att skadan ej syns, så dina skador går absolut att fixa.

Några timmars jobb för den värsta skadan med spackling, torktid, slipning och målning.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
KennethG KennethG skrev:
Då jag är sjukskriven finns tyvärr ingen möjlighet att lösa detta själv 😊 Därav min fråga.
Gör det då en arbetsdag efter jobbet när du är frisk igen, att byta dörrar för att katten skadar karmarna är ju meningslöst så länge du har katt som klöser.

F fribygg skrev:
Gör det då en arbetsdag efter jobbet när du är frisk igen, att byta dörrar för att katten skadar karmarna är ju meningslöst så länge du har katt som klöser.
Jag är tyvärr sjukskriven för livet 😉 Så det är en omöjlighet.

E etompau skrev:
Jag har sett betydligt värre skador efter att brandkåren brutit upp ytterdörr som sedan en kunnig snickare/målare återställt så att skadan ej syns, så dina skador går absolut att fixa.

Några timmars jobb för den värsta skadan med spackling, torktid, slipning och målning.
Tack för ett vettigt och informativt svar 👍

C
KennethG KennethG skrev:
Jag är tyvärr sjukskriven för livet 😉 Så det är en omöjlighet.
Ett alternativ är så klart att låta det vara och så får det bli en framtida köpares problem.
Man får fundera på om det är värt det, helt enkelt.

Sen får man ju komma ihåg att det kanske är marginella saker som ev köpare inte bryr sig om. Särskilt om området är attraktivt. Då kan det ju bli flera bud ändå. Får man bara en potentiell köpare så kan man ju pruta nån krona istället då.........Man lägger sig lite över det man kan acceptera i slutändan ändå så man har marginal för sånt här.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Om du ej störs själv av detta, samt så länge du har Katt som fortsätter klösa, så är ju ett alternativ att avvakta den framtida Försäljningen och ta beslut tillsammans med Mäklare/Köpare där&då om du ska bekosta eller om köpesumman regleras…(de nya köparna kanske vill måla om eller helt byta dörrar och karmar)
Som svar på frågan så behöver de ej bytas utan spackling/slipning/målning är tillräckligt (utifrån bilderna du delat)

• Gilla
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.