Ska sälja vårat radhus om något år. Och katten har varit flitig med klorna.
Har 3 st dörrkarmar. (2 för terassdörrar och 1 för ytterdörren).
Kan någon förklara om man ska ta in målare som kan slipa, spackla och måla. Eller om det är kört. Och behöver bytas?
Något mindre angrepp på ena terassdörren som kanske kan målas om. Ifall det är billigare.
Vad tror ni det skulle kosta att fixa 3 dörrkarmar?
Har 3 st dörrkarmar. (2 för terassdörrar och 1 för ytterdörren).
Kan någon förklara om man ska ta in målare som kan slipa, spackla och måla. Eller om det är kört. Och behöver bytas?
Något mindre angrepp på ena terassdörren som kanske kan målas om. Ifall det är billigare.
Vad tror ni det skulle kosta att fixa 3 dörrkarmar?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter som detta är ett forum för oss som bygger och renoverar själva vill jag påminna om att spackling, slipning och målning oftast är mycket lämpliga sysslor att göra själv.
Får du inte katten att ändra beteende kan du behöva göra om arbetet, och med lite träning kommer du nog bli duktig på att bättringsmåla med tiden
Får du inte katten att ändra beteende kan du behöva göra om arbetet, och med lite träning kommer du nog bli duktig på att bättringsmåla med tiden
Då jag är sjukskriven finns tyvärr ingen möjlighet att lösa detta själv 😊 Därav min fråga.F fribygg skrev:Efter som detta är ett forum för oss som bygger och renoverar själva vill jag påminna om att spackling, slipning och målning oftast är mycket lämpliga sysslor att göra själv.
Får du inte katten att ändra beteende kan du behöva göra om arbetet, och med lite träning kommer du nog bli duktig på att bättringsmåla med tiden![]()
Jag har sett betydligt värre skador efter att brandkåren brutit upp ytterdörr som sedan en kunnig snickare/målare återställt så att skadan ej syns, så dina skador går absolut att fixa.
Några timmars jobb för den värsta skadan med spackling, torktid, slipning och målning.
Några timmars jobb för den värsta skadan med spackling, torktid, slipning och målning.
Tack för ett vettigt och informativt svar 👍E etompau skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 11 411 inlägg
Sen får man ju komma ihåg att det kanske är marginella saker som ev köpare inte bryr sig om. Särskilt om området är attraktivt. Då kan det ju bli flera bud ändå. Får man bara en potentiell köpare så kan man ju pruta nån krona istället då.........Man lägger sig lite över det man kan acceptera i slutändan ändå så man har marginal för sånt här.
Om du ej störs själv av detta, samt så länge du har Katt som fortsätter klösa, så är ju ett alternativ att avvakta den framtida Försäljningen och ta beslut tillsammans med Mäklare/Köpare där&då om du ska bekosta eller om köpesumman regleras…(de nya köparna kanske vill måla om eller helt byta dörrar och karmar)
Som svar på frågan så behöver de ej bytas utan spackling/slipning/målning är tillräckligt (utifrån bilderna du delat)
Som svar på frågan så behöver de ej bytas utan spackling/slipning/målning är tillräckligt (utifrån bilderna du delat)
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Renovera takkupor i plåt: Byta eller slipa/måla?
Tak & Vind -
Renovera eller byta pappspänt tak.
Färg, Måla & Tapetsera -
Plankgolv vridit sig *byta eller rädda? (bild)
Golv -
Dags och byta eller går mina fönster och rädda
Fönster & Dörrar -
Träregel som är fuktskadad nertill, kan den räddas eller måste man byta den?
Byggmaterial & Byggteknik