Varför inte bara lägga ner det helt och hållet.

• Gilla
mariatherese och 2 till
  • Laddar…
Instämmer. TV känns inte riktigt 2015, nu regerar internet.

Instämmer, lägg ner det. TV känns inte riktigt 2015, nu regerar internet.

Tja, men internet är väl bara leveranssättet. Innehållet ska väl produceras oavsett

Jag tittar aldrig på SVT och radiokanalerna har blivit urusla så jag menar att dockan ta bort allt. Utom möjligenen radiokanal som kan användas för viktiga meddelanden.

Om vi håller frågan till hur pengarna för radio TV i statens regi skall komma in, inte kanalernas existensberättigande.

Så visst är väl en skatt sannolikt ett väldigt mycket mer effektivt sätt att få in de här pengarna. Det finns redan en väl upparbetad organisation som drar in skattepengar. Istället för "Radiotjänst" som förbrukar en avsevärd del av de insamlade medlen.

Nackdelen är att en skatt blir anonym, den kan höjas godtyckligt på ett annat sätt än TV avgiften.

Man borde väl kunna specificera den på samma sätt som begravningsavgiften så blir den inte anonym.

• Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Y
Avgift oavsett betalmetod är okej, men då ska det vara opartisk media vilket vi inte har haft på många år.

• Gilla
D09 och 3 till
  • Laddar…
Svt och sr är ju enbart vänster och kommunistpropaganda.
Ska man behöva betala för det så är diktaturen nära.

• Gilla
camaro1969 och 2 till
  • Laddar…
Men va fan. Själv anser jag tv som något bra jag betalar ju hellre en summa och slipper reklam framförallt sport och film förstör ju vissa kanaler fullständigt

Kromo skrev:
Men va fan. Själv anser jag tv som något bra jag betalar ju hellre en summa och slipper reklam framförallt sport och film förstör ju vissa kanaler fullständigt
Hjälper inte mycket när reklamen på fyran är bättre än det som visas på SVT, smaken är som bakn, delad. Detta är nog inget att diskutera.

Men som sagt man kapar många kostnader genom att föra in det på skatten men samtidigt tvingar man andra att betala för något man inte vill ha eller använder.

Men som sagt man kapar många kostnader genom att föra in det på skatten men samtidigt tvingar man andra att betala för något man inte vill ha eller använder.
Man tvingar även dem att betala som tittar men som smiter från att betala. Det är nog fler än man tror.

Om det blir skattefinansierat så kanske ekonomin hos svt blir så god så att slipper se reklaminslag i icke reklamfinansierade kanaler, jag menar innehåll typ "Den här sändningen presenteras av......".

Deja vu? var inte länge sen dem röstade ner att det skulle läggas på skattesedeln :p

Tune skrev:
Man tvingar även dem att betala som tittar men som smiter från att betala. Det är nog fler än man tror.

Om det blir skattefinansierat så kanske ekonomin hos svt blir så god så att slipper se reklaminslag i icke reklamfinansierade kanaler, jag menar innehåll typ "Den här sändningen presenteras av......".
Det är ju enkelt att fixa så man inte kan se om man inte betalar så det är ju inget bra argument. Tycker det är konstigt att om man delar en produkt, tex på internet så alla kan se den, ska man då ha rätt att fakturera alla oavsett om man använder den eller inte?

• Gilla
hsd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.