Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Radiator ventil för nära vägg

1. J
    Medlem · 233 inlägg

janerik12

Medlem
    Skulle installera en Danfoss 2950 termostat men det finns inte tillräckligt med plats för att få ditt den :(

Hur löser man detta? Skall jag köpa en mindre termostat eller måste hela ventilen bytas (svårt)?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2017-11-23_0-8-2.png

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Jag klämmer ut tråden till det senaste , där finns dom vet vad som finns för möjlighet utan att riva halva huset

• Laddar…
  3. J
    Medlem · 233 inlägg

janerik12

Medlem
    Kan man vrida på T ventilen så att termostaten pekar uppåt?

4. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Det går inget bra då det inte går att koppla ihop det nedre röret med ventilen då direkt ,
    det måste till lite mera , men på distans kan jag inte säga något , bara om jag tar i dom

5. V
    Husägare · Sjömarken · 33 inlägg

Värmeinjusterare

Husägare
    Radiatorn är felplacerad eller väggen är gjord i efterhand, en termostat skall inte sitta så nära en vägg finns risk för att termostaten stängs för att värme bildas när den sitter så nära väggen. Om det inte går att montera dit termostaten får du köpa en termostat med lösgivare som du kan placera vid lämpligt ställe. Eller ändå bättre köp en vanlig handratt istället

6. A
    Husägare · Kalmar Län · 14 682 inlägg

AndersSPremiumikon: Trä

Husägare
    Sätt ett vanlig handvred, det är ju bara ett element.
    Vad har du för uppvärming, vissa system "mår bättre" av fast strypning t.ex. värmepumpar.

• Laddar…
  7. J
    Medlem · 233 inlägg

janerik12

Medlem
    Vattenburen.

Jag får köra på handvred istället.

8. A
    Husägare · Kalmar Län · 14 682 inlägg

AndersSPremiumikon: Trä

Husägare
    Vilken värmekälla tänkte jag på då det är självklart att du har vattenburen ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.