Hej! Mitt element är ganska varmt men inte lika varmt som de andra elementen i lägenheten.
Testade att lufta men det fanns inget luft i systemet.
Då fick jag tipset av min far att göra någon typ.av återställning? Att trycka i någon knapp?
Har någon av er något.tips.på vad jag kan göra?Bifogar lite bilder på ventilen.
Tack på förhand!
Testade att lufta men det fanns inget luft i systemet.
Då fick jag tipset av min far att göra någon typ.av återställning? Att trycka i någon knapp?
Har någon av er något.tips.på vad jag kan göra?Bifogar lite bilder på ventilen.
Tack på förhand!
Det där är en manuell ventil, den kan regleras mellan helt stängd och fullt öppen med ratten, finns inga andra justeringar på den ventilen.
Däremot så finns det juster-/avstängningsventil på ena/bägge rören till radiatorn.
Men eftersom värmesystemet tillhör föreningens/hyresvärdens ansvar så ska du inte röra dessa innan klartäcke från föreningen/hyresvärden.
Däremot så finns det juster-/avstängningsventil på ena/bägge rören till radiatorn.
Men eftersom värmesystemet tillhör föreningens/hyresvärdens ansvar så ska du inte röra dessa innan klartäcke från föreningen/hyresvärden.
Tack för svaret! Är någon utav dessa juster/avstängningsventiler? Jag bifogar en bildDemmpa skrev:
Det där är en manuell ventil, den kan regleras mellan helt stängd och fullt öppen med ratten, finns inga andra justeringar på den ventilen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Så fattar du bättre beslut om hus och trädgård
Artikelkommentarer -
Hennes trädgård vissnar efter tak- och fasadtvätt
Artikelkommentarer -
Så får du en trädgård du slipper vattna
Artikelkommentarer -
Hur bäst sätta ihop trädgårdssoffa
Trädgård allmänt -
Vattenbräda, dropplist i trä under fast fönster. Hur ska den sitta?
Byggnadsvård