Läste altanskolan, men är ändå osäker. Dels undrar jag om infästning i huset, känns fel då en vacker dag byter man fasad, och grova träskruv genom väggen kanske spräcker syllen, penetrerar byggplast/ångspärr.Så flytande, inte förankrad. Men största problem är plintarna. Det är ny mjuk/porös massa där plintarna ska stå och det är ojämnt hela vägen upp till fastigheten som jag alltså inte vill förankra i. Det är cirka 1.40 meters höjdskillnad från ytterkant till fasad i ena hörnet, och nästan 2m i det andra hörnet.
Jag är ivrig och komma iväg till Byggmax/Bauhaus, så svara fort!
Jag är ivrig och komma iväg till Byggmax/Bauhaus, så svara fort!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv
Träskruvar är speciellt designade för att användas i trämaterial och har ofta en självborrande effekt som minskar risken för sprickor i träet under infästning. Denna självborrande funktion innebär att skruven skär genom träet när den
Läs mer
är marken mjuk/porös kommer resultatet bli därefter.
#1 borra med jordborr ner till fast orörd mark och gjut egna plintar.
#2 gräv upp allt poröst material ner till orörd mark. lägg tillbaka i lager och padda ordentligt. då funkar markskruv.
#3 fäst i väggen och sätt plintar längre ut i orörd mark.
#4 gjut en fet tjock platta som klarar av att det sätter sig under den.
jag gjorde #3 av samma anledning. jag litade inte på marken.
välj det minst dåliga alternativet.
#1 borra med jordborr ner till fast orörd mark och gjut egna plintar.
#2 gräv upp allt poröst material ner till orörd mark. lägg tillbaka i lager och padda ordentligt. då funkar markskruv.
#3 fäst i väggen och sätt plintar längre ut i orörd mark.
#4 gjut en fet tjock platta som klarar av att det sätter sig under den.
jag gjorde #3 av samma anledning. jag litade inte på marken.
välj det minst dåliga alternativet.
De var 900mm långa,800:- styck plus 1500:- för invägning och 1500:- för montering. Ja det var lite dyrare än ditt, var det samma företag?(sluta gräv.se)Schoobang skrev:
japp, också slutagräv. Tror mina skruv är 865mm så det är nog samma. Men det är ju olika lokala entreprenörer som utför arbetet så jag antar att dom är fria att sätta pris som dom vill.L Lovelycatlady skrev: