Byggahus.se

Råd hur många termostater till golvvärmen i kök/vardagsrum

1. K
    Medlem · 430 inlägg

kuntri

Medlem
    Dags att koppla ihop termostater och ställdon. Dock har jag ett problem. Det går fysiskt inte att koppla ihop mer än två ställdon till en kanal i mottagarenheten LK ICS.2. Frågan är vilka två jag ska koppla ihop och vilken ska vara själv?

De stora fönstren nere i bilden vätter åt Sydväst. Kan det vara lämpligt att ha de två nedersta på en kanal och den översta på en kanal? Eller ska jag ha den slang som har minst ytterväggskontakt på en kanal? Ge mig råd och anledningar!

2. J
    Medlem · 5 439 inlägg
    Mot ytterväggar ska du ha två slingor på en termostat och den i mitten behöver inte ha så mycket värme då det inte är så stor avkylning på den, då kan du ha två zoner på värmen och ställa in efter behag..

3. F
    Medlem · stockholm · 93 inlägg

Freddan-70

Medlem
    Spelar ingen roll. Adressera termostaten till 2 kanaler på mottagarenheten och koppla in 2 slingor på ena kanalen och 1 slinga på den andra kanalen. Vilka slingor som sitter vart spelar ingen roll. Termotaten kommer att ge exakt samma uppgifter till bägge kanalerna och ställdonen kommer att röra sig likadant oavsett var du sätter dem?

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.