Vi håller på att bygga en lite ”stuga” bottenplan ca 50 kvm och en loftvåning. Mycket börjar komma på plats och tankarna börjar nu komma till planeringen av räcke och trappspalje.

Det är ganska rena linjer i huset för övrigt (för att vara ”stuga”). I delen där det är öppet i nock är det kök/allrum.

Budgeten är tajt så tyvärr blev det ingen trappa i ek utan furu. Köket kommer troligen ha en ekskiva och flertalet av de möbler som skall in är i ek.

Ursprungstanken var ek med ”metall” stänger som räcke ut över den öppna delen. In mot loftet är det en vitmålad halvvägg. Hur gör man med den öppna trappdelen på bottenvåningen, där bör man också göra något. Har ingen genomtänkt lösning till alla delar känner jag. Tanken var att snickra ihop så mycket det går själv.

Trappan har jag inte sett så den vet jag inte så mycket om ännu, den skall komma i veckan och monteras. Lite nyfiken på den… L trappa är det nog i alla fall.

Tips råd, förslag tas tacksamt emot. På allt möjlig i ämnet! Vårt mod i att göra saker själv är numera betydligt bättre än vi starten på bygget. Vi har gjort nästan allt invändigt själv, det trodde vi aldrig om oss från starten.

Tackar
Pewa

• nock.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.