Under det närmsta året planerar jag att köpa ett 10-tal fönster från Traryd. Hur går jag tillväga för att få bästa möjliga pris? Jag köpte 3 st likadana fönster för 1,5 år sedan via Bygghemma som då erbjöd bäst pris efter att jag mailat med en av deras säljare. Då jämförde jag enbart med nätbutiker typ Bygggrossen mfl. Jag har inte kontaktat Bygghemma ännu - men priset på deras hemsida ligger 37% högre idag...

Det känns som att fönstertillverkare generellt ofta har kampanjer och rabatter. Finns det någon tid på året när man har bättre chans att göra en bra affär?

Har jag större chans att få bra pris om jag t ex går till min lokala XL Bygg eller Beijer Bygghandel?

Man får snoka runt lite för plötsligt kommer det en kampanj på tex XL bygg och då blir priserna ofta rätt bra, ibland är kampanjen hos någon näthandel.

• Gilla
Tobert
  • Laddar…
Jag håller med Mathias S. Det är bäst att leta efter kampanjer och jag tror att man hittar de bästa erbjudandena online. Ska också byta två fönster i vårt kök snart och har sett att mentafonster har 50% på sin Trä-/Aluminiumfönster just nu. Kanske det hjälpar dig också?

Kolla bygglagret.se

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.