Byggahus.se

Quiz: Vilket är träslaget?

1. S
    Administrator Nivå 2
  2. jac
    Medlem · Nivå 14
    9 av 10 får jag väl vara nöjd med. Jag skyller på att jag aldrig intresserat mig för golv av de vanligaste svenska barrträden.

• Laddar…
  3. hsd
    Medlem · Nivå 12
    Första frågan är det verkligen furu, ser på pricken ut som mina grangolv

4. V
    Verktygstokig · Nivå 22
    9/10. Vissa är ganska svåra trots att jag kallar mig hobbysnickare. Hade fel på plankan av päron, svarade körsbär där.

5. D
    Husägare Nivå 2
    8/10 och då är det mer än 20 år sedan man gick i skolan och lärde sig detta. Så jag känner mig nöjd.

• Laddar…
  6. Mazen
    Inredare · Nivå 13
    Du fick 10 av 10 möjliga. Du klarade dig bättre än 402 personer (98%) av de 408 som gjort quizet

Tackar för alla poster man läst här genom åren och att man jobbat med möbler ...

• Laddar…
  7. mexitegel
    Allvetare · Nivå 23
    7/10, var ju i alla fall helt säker på en fråga :D

• Laddar…
  8. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    7/10 här också. BlindPelle kallar de mig...

• Laddar…
  9. j.erkers
    Husägare Nivå 6
    8/10, fel på furugolvet och björkpallen men jag är nöjd .

10. V
    Medlem · Nivå 12
    Samma här men är tveksam att det var ett furugolv....

• Laddar…
  11. Fario
    Husägare Nivå 9
    7 av 10 är jag klart nöjd med eftersom jag inte chansade utan gick på det jag var övertygad måste stämma.
    Jag är inte vare sig träkännare eller snidare men lite har man tydligen samlat på sig av allmänbildning. Och så har vi precis slipat ett bokgolv vilket jag tror gav mig en poäng. Skillnaden mellan päron/körsbär/äpple svettades jag över. Körsbär var jag säker på att det inte kunde vara men gissade fel på äpple.

• Laddar…
  12. L
    Medlem Nivå 8
    7/10, jag är väldigt nöjd med resultatet.

13. arneri68
    Medlem · Nivå 9
    9/10. Bommade på furugolvet. Dragningen mot rött indikerar furu, men kvisttätheten gran. Gissade fel.

• Laddar…
  14. E
    Medlem Nivå 7
    Tyckte det var kul att man fick vara med och bidra med en bild från mitt projekt!

• Laddar…
  15. K
    Medlem Nivå 5
    Ja, det var kvistarna som lurade mig också. Undrar hur de furorna såg utan när de stod i skogen?