Quiz: Vad heter huset?

635 läst  7 svar

1. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Den här veckan tänkte jag att vi skulle testa hur bra vi är på olika hustyper.

Quiz: Vad heter huset? https://www.byggahus.se/quiz/117-vad-heter-huset

I den här tråden kan du berätta vad du fick för resultat och även diskutera frågorna. Var försiktig så att du inte ger svaret till de som inte gjort quizet redan.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    korsvirkeshus.jpg

Vi inspireras av ett korsvirkeshus som Martin B visade upp i tråden Coola hus till salu förra året.

2. useless
    Självbyggare · Nivå 18
    Du fick 10 av 10 möjliga. Du klarade dig bättre än 3 personer (60%) av de 5 som gjort quizet.

Kanske dags att trappa ner på forumläsandet...

• Laddar…
  3. thomas33
    Renoverare · Nivå 14
    8/10 men undrar varför inte totala antal svar på varje fråga blir 100%. Nu är summan 98 - 99%!
    Upptäckte det då jag såg resultatet på frågan om samernas bostad där 98% svarat ett alternativ, men 0% på de båda andra.:thinking:

4. useless
    Självbyggare · Nivå 18
    Nån programmerare har väl genat och trunkerar decimalerna istället för att avrunda...

• Laddar…
  5. cnils
    Administrator · Nivå 5
    Fixat korrekt avrundning. Vi avrundade alltid neråt, antagligen för att summan inte skulle kunna bli 101% (om man till exempel avrundade 50,5 och 49,5 till 51 och 50). Mer rätt nu, men kan ibland bli 99% eller 101%

6. useless
    Självbyggare · Nivå 18
    Testa
    print(min(procent, 100))
    :beer:

Redigerat 29 maj 21:58
  7. S
    Byggveteran Nivå 8
    Ok, fick 10 av 10 men ett par underliga byggnader var kraftiga gissningar då jag inte varit i Peru eller var det nu var!

8. B
    Allvetare · Nivå 14
    10/10, men Amazonas-huset var bara en tursam gissning.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: