3 082 läst · 106 svar
3k läst
106 svar
Quiz: 10 facktermer för hemmafixare
Sida 1 av 8
På konsumentens sida
· 3 294 inlägg
Quiz: 10 facktermer för hemmafixare https://www.byggahus.se/quiz/413-10-facktermer-for-hemmafixare
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 andra personer (42%) som har gjort quizet "10 facktermer för hemmafixare"
Var dock väldigt lätta frågor, tyckte jag iaf
Var dock väldigt lätta frågor, tyckte jag iaf
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 andra personer (44%) som har gjort quizet "10 facktermer för hemmafixare"
Chansade på fråga 6, ett ord jag inte sett tidigare.
Chansade på fråga 6, ett ord jag inte sett tidigare.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 andra personer (57,54%) som har gjort quizet "10 facktermer för hemmafixare"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 15 andra personer (60%) som har gjort quizet "10 facktermer för hemmafixare"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 18 andra personer (56%) som har gjort quizet "10 facktermer för hemmafixare"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 10 andra personer (25%) som har gjort quizet "10 facktermer för hemmafixare"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 25 andra personer (58%) som har gjort quizet "10 facktermer för hemmafixare"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 45 andra personer (62%) som har gjort quizet "10 facktermer för hemmafixare"'''
Fråga 5 har fel svar. U-värde är en färdig konstruktions värmeläckage, W/(m2·K).
Storheten Lambda har enheten Watt / (meter * Kelvin) och betecknar ett materials isoleringsförmåga (oberoende av dess tjocklek).
Fråga 5 har fel svar. U-värde är en färdig konstruktions värmeläckage, W/(m2·K).
Storheten Lambda har enheten Watt / (meter * Kelvin) och betecknar ett materials isoleringsförmåga (oberoende av dess tjocklek).
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 0 rätt i quizet "10 facktermer för hemmafixare"
Alliancefläkt hade jag ingen aning om vad det är. Så jag gissade men blev lite besviken över att tydligen hade 94 % rätt på frågan. Det gjorde min lyckade chansning mindre värd än om 94 % hade haft fel. 😎
Alliancefläkt hade jag ingen aning om vad det är. Så jag gissade men blev lite besviken över att tydligen hade 94 % rätt på frågan. Det gjorde min lyckade chansning mindre värd än om 94 % hade haft fel. 😎
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 97 andra personer (36%) som har gjort quizet "10 facktermer för hemmafixare"