Rörläggarna avslutade sitt jobb för två år sedan, resten har jag gjort själv, nu skall jag ansluta två varmvattenrör till en fördelare dem sättit upp, när jag nu skall beställa kopplingarna på sigro så blev jag osäker på vilken storlek det är, är det någon här som vet?? kolla bilderna, det är virsbo 15 mm pex rörirör jag använder...
tack så länge...

• IMG_1653.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 6.png
    Skapa konto
Ganska övertygad om att det är 15XG1/2, men ta ur en plugg och mät,
Men den kopplingen förutsätter ju att du har tillgång till en expandertång, annars får du sätta dit en en klämringskoppling .

tack, jag har tillgång till en expandertång, jag har aldrig beställt grejerna själv förut, haft en kompis som ordnat det, men han har bytt branch...

Jag har egentligen himla dålig koll på vad gäng och grejer heter, jag bruka kila in på Ahlsels och plocka efter ögonmått,
Känner du någon med konto där, så skulle jag föreslå detsamma, det går att betala med kort, om du har kontonr..

Tack för hjälpen... jag känner tyvärr ingen som har Konto hos Ahlsells... men jag har stött på ett nytt problem, jag skall ha en fördelare med tre fördelningar(som på bilden) förstår av texten att det är längd och c/c-mått som skiljer, men har alla 3st fördelningar?? vilken brukar man använda?? ringde Sigro och kollade, men de visste inte heller...

tack..

• Bild 8.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
Det vill jag påstå kvittar det samma, om du inte har ett fördelningsskåp,
Dom skiljer väl i pris ? Billigt är bra :)

tack, misstänkte att det var så så jag beställde den billigaste...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.