2 035 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Pvc-fönster och karmskruv
Hej
Jag har kollat in lite pvc-fönster och noterat att bl.a Kronfönster kan beställas med förborrade karmskruvshål. Är det fler tillverkare som har fönster med karmskruvsmontering?
Jag har ett lbtg-hus där montering med beslag blir svårt eftersom det inte är några smygbrädor som döljer dessa. En fönsterförsäljare jag pratade med tyckte att jag skulle borra egna hål i karmen och skruva med lättbetongskruv. Kan ju också funka men det blir en del pyssel med att täcka skruvskallarna snyggt.
Så alltså: Vilka pvc-fönstertillverkare har karmskruvsmontering?
MVH: LOB
PS: Någon annan lättbetongare som monterat pvc-fönster kanske har nåt bra tips på montering. Ds
Jag har kollat in lite pvc-fönster och noterat att bl.a Kronfönster kan beställas med förborrade karmskruvshål. Är det fler tillverkare som har fönster med karmskruvsmontering?
Jag har ett lbtg-hus där montering med beslag blir svårt eftersom det inte är några smygbrädor som döljer dessa. En fönsterförsäljare jag pratade med tyckte att jag skulle borra egna hål i karmen och skruva med lättbetongskruv. Kan ju också funka men det blir en del pyssel med att täcka skruvskallarna snyggt.
Så alltså: Vilka pvc-fönstertillverkare har karmskruvsmontering?
MVH: LOB
PS: Någon annan lättbetongare som monterat pvc-fönster kanske har nåt bra tips på montering. Ds
Produkter som diskuteras: "lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Fogskum
Klicka här för att svara