Jag har gjort en öppning i en vägg med betonghålblock. Nu ska jag jämna till kanterna och sen putsa. Frågan är vilken typ av puts man ska använda? Det är ju håligheter i blocken, och det känns som att det kan gå åt en del. Ska jag putsa med något grövre som jag kan lägga på ett tjockt lager, och avsluta med något finare? Tips?
Jag tänkte att jag sätter en bräda som sticker ut lite på varje sida, fyller mellanrummet, och sen drar med en bräda för att få en snygg kant.
Jag tänkte att jag sätter en bräda som sticker ut lite på varje sida, fyller mellanrummet, och sen drar med en bräda för att få en snygg kant.
Ok! Är det bra som det är eller behöver jag något mer utanpå? Jag har aldrig använt gipsbruk, men det låter som att det inte är lika hållbart som murbruk eller puts?G CLBFS skrev:
Det ska vara en öppning. Det är tapet, färg och lite puts som är kvar på andra sidan, Det är alltså kanterna i öppningen som ska putsas. Där du ser gaveln på betongblocken. Blocken gick inte sönder så snyggt eftersom jag bilade upp.N neo11 skrev:
Det går att bara använda gipsbruk, sedan spackel eller vad du ska ha för "finish".trumanders skrev:
Gipsbruk blir riktigt robust när det har torkat. Ingen risk för sprickor när det torkar som det kan bli när man putsar heller.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Sätta klinkers på lättbetongvägg som är tunt putsad samt målarfärg på.
Badrum -
Spacklat gipstak möter putsad lättbetongvägg
Färg, Måla & Tapetsera -
Putsa in RiR i betongvägg
Vatten & Avlopp -
Bredspackla och/eller gipsputsa betongvägg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Ska betongväggar i källare putsas, eller kan man ha gips?
Byggmaterial & Byggteknik