Byggahus.se
Hej

Har 2st nya källarfönster men dom är lite mindre än tidigare öppningar. Håller på putsa insidan nu. Finns de någon vettig lösning för att kunna putsa in ovan fönstret? Vill ju helst inte ha ngn gipslåda som inte hänger ihop med resterande.

Utsidan är redan färdigputsat ( tyvärr.) Sitter ngn putsskiva typ eps och putsnät.

• Bild på ett ej färdigställt fönster med isolering och träreglar synliga, sett inifrån ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruva fast lämplig gipsskiva och putsa på den, mjukfoga mot smygen?

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Skruva fast lämplig gipsskiva och putsa på den, mjukfoga mot smygen?
Och om man vill ut till samma nivå som resterande vägg och binda ihop puts ytorna? Bara regla ut?

Jag antar det. Men, det blir antagligen rejält mer ljus in om du låter det vara som det är?

MathiasS MathiasS skrev:
Jag antar det. Men, det blir antagligen rejält mer ljus in om du låter det vara som det är?
Jo lite kanske, men tror att de blir snyggare att få lite mer som "vanliga" smygar.

Testade med gipslåda mer ser ju inte klokt ut‍:(

• En byggarbetsplats med isolering, en elcentral, sladdar och gipsskivor. Reflektion av person som fotograferar i fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
äsch, om du sedan putsar på det där så kommer väl inte det se konstigt ut? Dock vet jag inte hur man får till skarven i putsen så det inte spricker, det borde väl vara lite nät där egentligen, men väggen är ju redan putsad.

MathiasS MathiasS skrev:
äsch, om du sedan putsar på det där så kommer väl inte det se konstigt ut? Dock vet jag inte hur man får till skarven i putsen så det inte spricker, det borde väl vara lite nät där egentligen, men väggen är ju redan putsad.
Tänkte om man skulle haft gipslådan rätt upp ner. De blev inte snyggt.
Ja om man kan puts ihop det så kan de nog bli ok, men som du säger med just skarven. Misstänker att man får knacka ner lite puts och få med putsnät över där isf. Men känns ändå som lite sprick vänligt?!

C
Det blir väl överhuvudtaget "sprickvänligt" om du bara lägger någon millimeter puts direkt på träsmygen?
Eller hur har du gjort där?
Vad är planen? Vill du ha smygen i trä? Och borde den inte i så fall följa fönstret runtom?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.