Hej allihop. Har en Purusplattan multi 300 som har monterats i träbjälklag på en ovan våning. Enligt bruksanvisning står det att om man har en S-brunn från purus så ska den skruvas fast med de 5 medföljande skruvarna. Men där står inget om att man ska skruva fast brunnen om man inte har en s-brunn (har ingen s-brunn). Räcker det att man sätter fast låsringen och skruvar fast den med de 2 skruvar som följer med?

• Purusplattan multi 300 monterad i träbjälklag med synlig låsring och bruksanvisning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Synd att jag är dement:dizzy:
Satte en multi 300 och 150mm Purus Ymer. Vill minnas att jag reflekterade över samma sak. Vill dock minnas att det var låsringen och de två skruvarna till den som gällde.

• Gilla
Elias WL
  • Laddar…
J J-O skrev:
Synd att jag är dement:dizzy:
Satte en multi 300 och 150mm Purus Ymer. Vill minnas att jag reflekterade över samma sak. Vill dock minnas att det var låsringen och de två skruvarna till den som gällde.
En vän sa till mig att jag skulle skruva fast brunnen innan också. Vill dock höra ett par fler åsikter.

• Gilla
ranger59
  • Laddar…
Claes Sörmland
Läste just manualen. Det står inget om att skruva fast brunnen annat är för S-brunn. Det som beskrivs är:

Illustration av montering av en låsring med två skruvar i ett golvbrunnsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Charran
  • Laddar…
T
Ja, skruva dit dom två skruvarna och tryck dit låsringen så är det klart.

Förstår förvisso inte varför den skitplattan fortfarande säljs:thinking:

Purusplattan 2014 är mycket bättre eller Jafos variant funkar också bra.

Vad ska du ha för ytskikt förresten?

T tank77 skrev:
Ja, skruva dit dom två skruvarna och tryck dit låsringen så är det klart.

Förstår förvisso inte varför den skitplattan fortfarande säljs:thinking:

Purusplattan 2014 är mycket bättre eller Jafos variant funkar också bra.

Vad ska du ha för ytskikt förresten?
Vi ska ha kakel/klinker.

Drar upp denna tråden.

Står inför samma problem. Monteringsanvisningen är extremt oklar. Jag har en purusplatta multi 300 samt "oden" som golvbrunn.

1) Ska jag använda distansring? Oklart enligt mig.
2) Ska jag skruva i de två små skruvarna i brunnen innan jag trycker dit ringen? Är det i de små hålen man ska skruva? Då skruvar man ju rakt ner i distansringen.

T
M Maestrono skrev:
Drar upp denna tråden.

Står inför samma problem. Monteringsanvisningen är extremt oklar. Jag har en purusplatta multi 300 samt "oden" som golvbrunn.

1) Ska jag använda distansring? Oklart enligt mig.
2) Ska jag skruva i de två små skruvarna i brunnen innan jag trycker dit ringen? Är det i de små hålen man ska skruva? Då skruvar man ju rakt ner i distansringen.
Det följde med en monteringsanvisning när du köpte plattan. Mitt tips är att läsa den.....

T tank77 skrev:
Det följde med en monteringsanvisning när du köpte plattan. Mitt tips är att läsa den.....
Som jag nämner i mitt inlägg så "är monteringsanvisningen extremt oklar". Detta är en tydlig indikation på att jag läst den.

• Gilla
JensRos
  • Laddar…
T
M Maestrono skrev:
Som jag nämner i mitt inlägg så "är monteringsanvisningen extremt oklar". Detta är en tydlig indikation på att jag läst den.
Jag har ju redan svarat på din undran 5-6 inlägg upp samt att där är en illustration som visar hur du ska göra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.