Hej allihop. Har en Purusplattan multi 300 som har monterats i träbjälklag på en ovan våning. Enligt bruksanvisning står det att om man har en S-brunn från purus så ska den skruvas fast med de 5 medföljande skruvarna. Men där står inget om att man ska skruva fast brunnen om man inte har en s-brunn (har ingen s-brunn). Räcker det att man sätter fast låsringen och skruvar fast den med de 2 skruvar som följer med?
En vän sa till mig att jag skulle skruva fast brunnen innan också. Vill dock höra ett par fler åsikter.J J-O skrev:
Ja, skruva dit dom två skruvarna och tryck dit låsringen så är det klart.
Förstår förvisso inte varför den skitplattan fortfarande säljs
Purusplattan 2014 är mycket bättre eller Jafos variant funkar också bra.
Vad ska du ha för ytskikt förresten?
Förstår förvisso inte varför den skitplattan fortfarande säljs
Purusplattan 2014 är mycket bättre eller Jafos variant funkar också bra.
Vad ska du ha för ytskikt förresten?
Drar upp denna tråden.
Står inför samma problem. Monteringsanvisningen är extremt oklar. Jag har en purusplatta multi 300 samt "oden" som golvbrunn.
1) Ska jag använda distansring? Oklart enligt mig.
2) Ska jag skruva i de två små skruvarna i brunnen innan jag trycker dit ringen? Är det i de små hålen man ska skruva? Då skruvar man ju rakt ner i distansringen.
Står inför samma problem. Monteringsanvisningen är extremt oklar. Jag har en purusplatta multi 300 samt "oden" som golvbrunn.
2) Ska jag skruva i de två små skruvarna i brunnen innan jag trycker dit ringen? Är det i de små hålen man ska skruva? Då skruvar man ju rakt ner i distansringen.
Det följde med en monteringsanvisning när du köpte plattan. Mitt tips är att läsa den.....M Maestrono skrev:Drar upp denna tråden.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Purus monteringsplatta 300 multi, vilken höjd?
Badrum -
Höjd monteringsplatta 300 multi
Badrum -
De två skruvarna till Purus plattan 300 multi
Vatten & Avlopp -
Kan man mäta 3 fas spänning med en multimeter som har 500V AC men är CAT 2 300V?
El -
Purusplattan 300 multi - klen? Konstig monteringsanvisning?
Badrum