257 271 läst · 483 svar
257k läst
483 svar
Projektet "Dröm Stugan" - Eller är det bara vatten över huvudet!?
Å när vi då var klara med väggen - Varför inte skjuta lite tak innan ställningen skall flyttas ut för fasadarbete!
Panelen är Moelven Rough!
Den där snutten takstol är inklädd - Men hittar ingen bild på miraklet tyvärr…
Panelen är Moelven Rough!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den där snutten takstol är inklädd - Men hittar ingen bild på miraklet tyvärr…
Det sista som man åstadkom under semestern vara att stryka hela stugan ett tredje varv samt alla foder ett tredje varv och dutta skruvskallar inför vintern - Utsidan är nu vintersäkrad.
Fattas gör undersökningen takfot och utsprång.
Det som inte finns med på just denna bild är hängrännor som även dem monterats upp.
Fattas gör undersökningen takfot och utsprång.

Logga in
Skapa konto
Det som inte finns med på just denna bild är hängrännor som även dem monterats upp.
Så med allt småpill som gjorts men inte riktigt dokumenterats så är faktiskt all gips på plats - Bara typ 22 skivor över så knepig planering.
Fasadbelysning är uppe och sitter på Plejd.
En massa knep och knåp både här och där samt ett evinnerligt rännande för att hjälpa andra, möten, jakt, förskolan, familj och sånt där som bara måste fixas till så har vi nu stängt igen för vintern och jag hoppas innerligt att jag hinner ut och drar igång med måleriet på insidan under vintern.
Och faktiskt det sista projektet inför vintern var att hänga tillbaka pannan med dolda rör och få den att rocka innan vi bryter vattnet för säsongen. ✅
Fasadbelysning är uppe och sitter på Plejd.
En massa knep och knåp både här och där samt ett evinnerligt rännande för att hjälpa andra, möten, jakt, förskolan, familj och sånt där som bara måste fixas till så har vi nu stängt igen för vintern och jag hoppas innerligt att jag hinner ut och drar igång med måleriet på insidan under vintern.
Och faktiskt det sista projektet inför vintern var att hänga tillbaka pannan med dolda rör och få den att rocka innan vi bryter vattnet för säsongen. ✅

Logga in
Skapa konto
Tack @Appendix! 🥰
Det händer sjukt mycket! Galenskap snudd på, men ändå inte riktigt så mycket man själv vill. Tiden, pengarna, planeringen osv… Bygget är lite på paus och har varit det sedan i oktober.
Meeen det har åkt upp 30 liter spackel, och det har slipats, spacklats och slipats igen - Trots att giraffen med sugen varit hos en vän som går genom värre saker och behöver renovera något nytt, för sig själv.. inga fler detaljer där förutom att man stöttar dem man älskar.
Så det blir vad det blir - men i helgen som var - mellan hela veckor av resande så gjorde man ett tappert försök!
Och jag menar tappert, kanske borde blandat färgen bättre eller nått - Blev en del ränder asså! 😅
Ursäkta språket! 😘
35 liter färg åkte upp… efterarbetet av det kaoset återstår!
Det händer sjukt mycket! Galenskap snudd på, men ändå inte riktigt så mycket man själv vill. Tiden, pengarna, planeringen osv… Bygget är lite på paus och har varit det sedan i oktober.
Meeen det har åkt upp 30 liter spackel, och det har slipats, spacklats och slipats igen - Trots att giraffen med sugen varit hos en vän som går genom värre saker och behöver renovera något nytt, för sig själv.. inga fler detaljer där förutom att man stöttar dem man älskar.
Så det blir vad det blir - men i helgen som var - mellan hela veckor av resande så gjorde man ett tappert försök!
Och jag menar tappert, kanske borde blandat färgen bättre eller nått - Blev en del ränder asså! 😅
Ursäkta språket! 😘
35 liter färg åkte upp… efterarbetet av det kaoset återstår!
Hahahaha. Stor igenkänningsfaktor på målerihelvetet.
Man kan frstas att tro att andra materialval är trevligare och kräver mindre underhåll. Men efter sett många som renoverar runt medelhavet och andra platser får man väl säga att som vanligt så har Sverige hittat den minst dåliga men inte bra metoden. Som demokrati och annat
Fucking jävla landet lagom ❤️
Efter skrikt på färg som var dåligt blandad så köpte jag faktiskt en liten färgblandningsstav på amazon så nu har jag ingen anledning att skrika mer. Tyvärr. Det är skönt ha materiella ting man kan idiotförklara 😂
Duktigt du överlevde slipa utan giraff. Men friends before giraffs, eller hur man nu säger
Man kan frstas att tro att andra materialval är trevligare och kräver mindre underhåll. Men efter sett många som renoverar runt medelhavet och andra platser får man väl säga att som vanligt så har Sverige hittat den minst dåliga men inte bra metoden. Som demokrati och annat
Fucking jävla landet lagom ❤️
Efter skrikt på färg som var dåligt blandad så köpte jag faktiskt en liten färgblandningsstav på amazon så nu har jag ingen anledning att skrika mer. Tyvärr. Det är skönt ha materiella ting man kan idiotförklara 😂
Duktigt du överlevde slipa utan giraff. Men friends before giraffs, eller hur man nu säger
Ohhps… det hände en grej… 😎
Å så Bauhaus minsta släp - Då kan man ju, vid behov även dra den där pytte-lilla vagnen bakom bilen! 👍

Logga in
Skapa konto
Å så Bauhaus minsta släp - Då kan man ju, vid behov även dra den där pytte-lilla vagnen bakom bilen! 👍

Logga in
Skapa konto
Moderator
· Stockholm
· 54 440 inlägg
Sprutmålar du innerväggar? Blir det inte färg lite överallt då?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 20 486 inlägg
Har ju haft en sån där ATV klassisk gårdsvagn i alla år så siktet var ju ställt på en ny likadan, då befintliga faktiskt började se ut som skit efter alla år utomhus. Man kan ju inte dra en sån bakom en helt ny glänsande maskin.Nötegårdsgubben skrev:
Men döm av min förvåning när en sån vagn kostar 7900-10500kr!!!
För lite stål, gummi och ett par reflexer!?
Nja, när jag kan få en vagn laglig för väg, typ samma storlek. Med lampor, el och dessutom kapell på köpet för 8395kr (hade en 100kr kupong på Bauhaus) då kör man på det mera vettiga.
99% material upp och ned från stugan samt packning ned till hamnen…
Bonusen är att man kan hämta nått litet bakom bilen OM behovet uppstår och stora vagnen är hemmavid.
Visst 211kr per år i försäkring och besiktning om 4 år. Men det får man bara ta…
Småjobb i trädgården där ofta det jobbas förhand föredrar jag tippsläp så man slipper jobba av materialet. Senaste vagnen vart svenskbyggd.
Innan den hade jag en Thule, den var ok den med fast den hade vinschtipp

Logga in
Skapa konto
Innan den hade jag en Thule, den var ok den med fast den hade vinschtipp

Logga in
Skapa konto