Wow, så man kan göra det alltså! Måste ta reda på mer om det för nästa badrum låter det som. Trodde inte man kunde göra det på övervåningen av lösvirke utan support underifrån. Tack! Ska undersökas mer.
Vad skulle riskerna med att man lägga klinker på våning två med träbjälklag? När jag tänker på två vänners nybyggda radhus och hus har det båda träbjälklag och klinker på vån 2.
32 835 läst · 48 svar
33k läst
48 svar
Projekt: Renovera badrum - Stöter på patrull!
-
-
Viktor.J
Renoverare- Saltsjö-boo (Blekinge exil)
- Medlem sep 2020
- 2 346 inlägg
- 3 111 gillningar
- 479 bilder och filmer
1 feb 10:19 #32 -
1 feb 10:33 #33
Gvk) Hoppas jag får plats med det så blir det nog detta på övervåningen. Det blir definitivt detta med EPS i hallen där det ska läggas klinkers. Men där bör det ju gå bra att lägga direkt på plattan då, sen flytspackel ovanpå det?
Tack igen för tipset! -
Viktor.J
- Medlem sep 2020
- 2 346 inlägg
- 3 111 gillningar
- 479 bilder och filmer
1 feb 10:49 #34Bjälklaget är 50x220, minns inte CC måttet, under det sitter spikat råspont på 19mm typ. Är man orolig för lasten kan man kanske sätta ett par stämpar under. När EPS har brunnit sedan så hänger den mot bjälkarna som jag förstått det. Så lasten är bara under tiden som den härdar.
-
1 feb 10:52 #35
Tänkte det lätt lite konstigt först.
okej så blindbotten är där mest för att hålla vikten medans det brinner. Tack igen! -
Viktor.J
- Medlem sep 2020
- 2 346 inlägg
- 3 111 gillningar
- 479 bilder och filmer
1 feb 12:22 #36 -
Medlem · 3 inlägg 2 feb 16:472 feb 16:47 #37
- Laddar…
-
Viktor.J
- Medlem sep 2020
- 2 346 inlägg
- 3 111 gillningar
- 479 bilder och filmer
2 feb 17:06 #38- Laddar…
-
3 feb 09:36 #39
-
3 feb 14:29 #40
Jag hade nog grävt ur och isolerat iaf. om ni tänker ha golvvärme.
Vi bodde tidigare i ett femtiotalshus med en lite udda konstruktion, krypgrund på större delen och isolerad platta på mark på badrum och tvättstuga.
Med facit i hand hade jag rivit krypgrunden på resten av huset och gjort om där med om vi skulle bott kvar för komforten blev så mycket bättre i badrummet och tvättstugan.- Laddar…
-
5 feb 00:14 #41
Vad kul då har du en resa framför dig. Du får ta och posta dina framsteg på forumet sen!- Laddar…
-
5 feb 08:05 #42
Vi håller också på och renoverar badrum. Tar bort 100 år gammal gjutjärnsbrunn. Tre lager kakel från gamla ägare och i veckan är det dags för eps gjutning
- Laddar…
-
Medlem · 104 inlägg 10 mar 22:35
-
11 mar 15:34 #44
Vi är nu klara supernöjd. Kvar är att få igång golvvärmen men den ska vänta ca 30 dagar efter all gjutning.
- Laddar…
-
11 mar 19:53 #45
Det har blivit lite paus i arbetet. Då jag är pappa ledig och pluggar 100% så är tid en brist vara. Men vi har inte räknat med få klart badrummet fören hösten. (Vill njuta av sommaren också)
Frugan blev lite besviken på att jag satte igång med badrummet och inte gjorde vårt sovrum först. Så har spenderat senaste tiden med vårt sovrum som nu är 90% Klart.
Har byggt egne garderober i MDF, vilket var första gången jag gjort något i det materialet och det var till min förvåningen mycket lätt att jobba med.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Väldigt simpel men effektiv konstruktion
Sen ville frugan ha en speciel tapet från Morris. Fyfan för att sätta tapet.... Blev bra tillslut
Vi ville ha uttag för mobil och något att ställa vatten på så byggde en lite nisch.
Testar lite belysning....
Inloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga in
Nu är det bara dörrar till garderoben och överskåp mellan garderoben som ska byggas ihop nästa vecka.
Badrums bygget drar jag sedan igång med igen!- Laddar…