Byggahus.se

Problem med textning

1. cubix
    Medlem · V-norrland · 658 inlägg

cubix

Medlem
    För några år sedan skaffade vi Boxer. Programutbudet utökades i höst med bland annat Showtime.
    Tyvärr fungerade inte textningen av detta program vilket jag anmälde till kundtjänst på Boxer. Man uppgav då att man hade problem med kanalen, men att det skulle vara fixat under december 2004. I januari ringde jag på nytt eftersom det inte fungerade. Då hade man ändrat uppfattning och uppgav att det antagligen berodde på min boxer eller att Showtime utsändning inte fungerade. Boxer kunde inte ställas till svar för detta.
    Jag meddelade då att jag hade fri sikt mellan min antenn och tv-masten, och textningen fungerade på alla andra kanaler, och jag ansåg att boxer fick ta ansavar för programutbudet och kanalerna.
    Det svar jag fick var att de kunde ta bort Showtime ur mitt paket, men övriga kanaler som tillhörde detta extrapaket, fick jag fortsätta att betala.......
    Den boxer jag använder är Thompson.
    Har någon råkat ut för något liknande?

2. cubix

cubix

Medlem

Re: Problem med textning

Finns det någon som har Showtime, och hur fungerar textningen?

3. P
    Medlem · Stockholms Län · 2 632 inlägg

Per-Erik

Medlem

Det där är typiskt Boxer.. Tyvvär..

har en kollega med ungar som tittar en del på Nikelnodien (eller hur det nu stavas) där finns det en del engelsk språkiga program, som helt plötsligt slutade gå med textning.

Det han fick till svar att det inte var deras fel, han fick ringa till nikelnodien o felanmäla det där.. HEL SJUKT ju..

Alternativet var att han skulle tala med en ansvarig på boxer som hade hand om utbuden (förhandligar).

Så det verkar som om Boxer skiter i oss kunder..! VI köper ju tjänsten av Boxer! VI ska där med felanmäla det till boxer. Boxer får ju i sin tur felanmäla det vidare till sin leverantör. Skandal är det..

nu kan jag inte själv kolla då jag inte har showtime.

Om jag vore som du skulle jag ringa upp dom och be att få tala med deras närmaste chef. OBS säger dom att dom ska ringa upp, så gör dom det bara 1 gång av 10 typ så vänta hellre i 30 min i telefon. Är den närmaste chefen upptagen så måste det ju finnas en chef högre upp..

Stå på dig o du ska få svar..

/Per-Erik har varit med förr..

4. P
    Medlem · 98 inlägg

PatWest

Medlem

Kollade min Boxer i morse och texten fungerade bra på Showtime.

5. P
    Medlem · Stockholms Län · 2 632 inlägg

Per-Erik

Medlem

För er som det funkar hos måste ni nog tala om vart ni bor... kan ju vara ett lokat norrlandsproblem ;D ;)

6. C
    Medlem · 322 inlägg

Chief_Ryback

Medlem

Har själv haft en del problem med textningen på boxer men inte just showtime. De rekomenderade mig att göra en fabriksåterställning på boxen - Nokia 212T. Efter det har det fungerat klockrent.

7. cubix

cubix

Medlem

Ok, jag skall prova att radera alla kanaler och installera dom igen. Jag har provat tidigare, men gör ett nytt försök. Bor i Sundsvall för övrigt.

8. D
    Medlem · 500 inlägg

Cubix: Vi bor ca 10 mil norrut från dig (också efter kusten). Det är mycket sällsynt att texten inte fungerar. Däremot så kan allt bara dö av. En reset har dock (nästan) alltid fixat problemen. (jag har också thomson)

9. cubix

cubix

Medlem

Ja det fungerar inte för mig, skall prova med någon annan box.

10. cubix

cubix

Medlem

Jag ser inte vilken modell det är, men kortplatsen är till vänster.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.