Ska gjuta platta i mitt hus, och har börja fundera hur jag ska göra med syllen i "gamla" ytterväggen , som ni kan se på min aldeles fantastiska egenritade ritning så ser huset ut som följer, gamla timmerstommen(den stora rektangeln) , samt tillbyggnaden (den lilla rektangeln) , det röda är syllbiten jag skulle vilja byta ut till nått annat, image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Funderar på att såga bort den bit för bit och ersätta den med leca balk, som man hissar upp mot stocken som blir kvar och slänger under lite expanderande bruk eller vad det kallas. Anledningen till detta är att den kommer hamna under golvnivå omgiven av cellplast och singel, vette tusan hur bra den kommer må med tiden.

Fundering nr 2 det blir ju en delad syll på den väggen mot tillbyggnaden, leca balk vid tillbyggnad, och sen återgår det till timmer igen utanför tillbyggnaden, behöver jag då förstärka stocken ovanför? Eftersom det blir första "hela" stocken på den väggen? Te.x sätta nån form av järn som hjälper till att hålla ihop vid dörrar eller liknande? (Blir ca hälften kvar vid dörren)

Tacksam för tankar och ideer.

Tror inte den kommer må specielt dåligt av cellplast och singel. Singel är ju kapilärbrytande.
Helt onödigt och bortkastat jobb om du frågar mig.

• Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.