2 050 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Problem med såpat golv, vad göra?
Hej,
Har lutat och såpat mina gamla grangolv med bra resultat. Problemet är dock att golvet inte håller för påfrestningen i hallen och därför måste jag ersätta ytbehandlingen med något annat just där.
Golvet är lutat och såpat, ibland med lite vitsåpa. Självklart vill jag att golvet i hallen fortfarande skall se ut som resten av golven i lägenheten men med ett annan bättre yta.
Någon som erfarenhet av detta och vad som kan tänkas var mest likt ett såpat golv, kanske vax eller mat olja? Måste såpan slipas av innan?
tacksam för alla tips på detta.
mvh Johan
Har lutat och såpat mina gamla grangolv med bra resultat. Problemet är dock att golvet inte håller för påfrestningen i hallen och därför måste jag ersätta ytbehandlingen med något annat just där.
Golvet är lutat och såpat, ibland med lite vitsåpa. Självklart vill jag att golvet i hallen fortfarande skall se ut som resten av golven i lägenheten men med ett annan bättre yta.
Någon som erfarenhet av detta och vad som kan tänkas var mest likt ett såpat golv, kanske vax eller mat olja? Måste såpan slipas av innan?
tacksam för alla tips på detta.
mvh Johan
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Du kan inte lägga klinkers precis innanför dörren eller en stor trasmatta? Annars något som jag kan tycka är snyggt är när dom har lagt in ett furgolv ovan på en bit och sedan målat det vitt. Bara en meter in från dörren alltså. Nackdelen är väl om man kommer in med blöta skor och fukten lägger sig i springorna..
/Christian
/Christian
Det är aldrig bra att försöka likna något, bättre är att bryta av med något helt annat, och då är en mörk dörrmatta snyggt .