Byggahus.se
Hej, jag har en kran till min tvättmaskin som började droppa vatten. Så jag tog bort kranvredet och bytte ut käglan som jag trodde skulle vara problemet.

Det som hänt nu istället är att det slutat droppa men istället som får jag inte tillräckligt med vatten till tvättmaskinen så den vill inte starta utan en lampa blinkar om att vattentrycket är för lågt trots att jag har kranen öppet skruvad till max.

Kan ju vara så att man behöver byta ut hela kranöverdelen eller också är det den nya käglan som jag satte dit som nu stoppar upp vatten?

• 5A70248B-7282-45B8-9EB7-A796272FFBBF.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser nu på bilden att den ser lite trasig ut så kanske är den som behöver bytas ut?

Någon som ser vilken sort det kan vara jag behöver köpa, kan inte se vad det är för märke på själva kranen?

• C6E4563B-32D9-4C88-9DAE-552E15F9AADE.png
    Skapa konto
Stod att käglan jag köpte skulle passa de flesta kranar, men den jag köpte var rätt olik den som satt där tidigare.

Skickar med en bild på den med, har en liten mutter längst ner och det har inte den jag satte dit. Kanske därför det inte kommer fram tillräckligt med vatten? Vore snällt om nån kunde svara skulle verkligen behöva få igång tvättmaskinen idag.

• E1294D28-6BFE-484B-8E13-55ACE78FCA74.png
    Skapa konto
  • AAF250FA-1DAF-4012-8AA3-8C746AF5B923.png
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.