Byggahus.se

Problem med köksblandare

1. D
    Medlem · Skåne · 13 inlägg

daffe123

Medlem
    Hej,

I höstas så renovera jag om i lägenheten och fixa ett nytt kök. Sedan dess har det "dunkat" ifrån vad jag tror är köksblandaren/rören.

Ringde de som installerade köket då, de sa att det var fel på blandaren.. jag bytte blandare men tyvärr kvarstår problemet.

Vad ska jag göra? Någon som haft samma problem och löst det? Det låter verkligen DUNK... :/

Tack på förhand
    daffe

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Du får tryckstötar i rören då du stänger blandaren ,full fart på vattnet , tvärstopp på flödet när du stänger ,måste vara bra tryck i ledningarna , prova att stänga sakta , tror inte det dunkar då

3. D

daffe123

Medlem
    Hej,

Dunkningarna kommer när vattnet inte används, lite det som är problemet. Har aldrig dunkat när vårt vatten har varit igång/stängts av.

4. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Kommer kanske från grannen eller nerifrån källaren på inkommande , kolla vilka tider som det låter , troligtvis har du och grannen samma stam upp .och dom ovanför och under er , grannen och du har s.k. spegelvända LGH , kan även vara något med infästningen av rören i din LGH ,
    dom sitter i något som rör sig eller klämmer mot ett skåp , så ljud blir , svårt att säga vad utan att kolla på plats
    ,

5. D

daffe123

Medlem
    Fast, i så fall känns det konstigt att det började i samband med renoveringen?

6. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Håller med dig
    Kan det vara klenare eller tjockare rör som gör det , T-kopplingar eller annat

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.