Byggahus.se

Problem med GSM-uppkopplade hemlarm

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 693 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
  2. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: D

Kan meddela att det är lika illa även om man har sitt larm kopplat både via gsm och internet.

Har själv haft utlöst brandlarm och ingen från Verisure hörde av sig!

Anledningen till att man stänger ner app och mina sidor är antagligen att där skulle kunderna ganska snabbt inse att ingen kontakt finns mot larmet och ingen historik registrerad.

3. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Walter

Samma här, känns otryggt

Verisure -> Notsure

4. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Mexitegel

Jäkligt smart att gå ut med denna info, nu är det ju fritt fram för inbrottstjuvarna!

5. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Johannamannen

Vad innebär "just nu"?
    Under en tid har vi blivit uppringda av larmoperatören angående linjefel på GPRS-linan, jag kan ju tycka att det är lite larvigt, då det både finns fiber och fast telelinje också....

6. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Gäst

GÖTT!!!!
    Men var fasiken har jag gjort av kofoten nu då, för bövelen...

7. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Nojtas

Skaffa ett riktigt bra larm som ringer och SMS:ar familjemedlemmar om något händer. Verisure blingbling med design och månadsavgift är meningslöst när det gäller.

8. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Gunnar F

Viktigt om man har GSM-larm att se till att det är batteri-uppbackat dvs att larmet fortsätter fungera om nätspänningen försvinner. Annars kan tjuven enkelt slå av villans el genom att fixa jordfel i utomhusuttag så att villans jordfelsbrytare stänger centralen. Det hör till allmänbildningen att vara informerad om den sårbarheten så att man ser till att inte bli överlistad.ddddd

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.