Hej!
Gäller en electrolux ESL67070R diskmaskin.
Får felkod i20.
Se förklaring här https://www.electrolux.se/support/s...ner/diskmaskiner/diskmaskin-visar-felkod-i20/
Den blinkar och piper, klarar inte av att slutfölja ett program. Varit så här till och från, då har jag tvingat igång programmet igen så har den kört förut.
Nu går det inte ens att köra ett program klart.
Om jag kopplar bort slangen från vattenstoppet med avloppsvatten och lägger den i en hink för att kolla på vattenflödet så kommer det knappt något.
Som att slangen vore helt igentäppt.
Men.... När jag häller vatten själv i botten på diskmaskinen med en kastrull så klarar den av att tömma vattnet och vattnet rinner fint igenom avloppsslangen ut i hinken.
Bifogar en bild på produktskylten.
Jag kliar mig i huvudet här!
Snälla hjälp!
Gäller en electrolux ESL67070R diskmaskin.
Får felkod i20.
Se förklaring här https://www.electrolux.se/support/s...ner/diskmaskiner/diskmaskin-visar-felkod-i20/
Den blinkar och piper, klarar inte av att slutfölja ett program. Varit så här till och från, då har jag tvingat igång programmet igen så har den kört förut.
Nu går det inte ens att köra ett program klart.
Om jag kopplar bort slangen från vattenstoppet med avloppsvatten och lägger den i en hink för att kolla på vattenflödet så kommer det knappt något.
Som att slangen vore helt igentäppt.
Men.... När jag häller vatten själv i botten på diskmaskinen med en kastrull så klarar den av att tömma vattnet och vattnet rinner fint igenom avloppsslangen ut i hinken.
Bifogar en bild på produktskylten.
Jag kliar mig i huvudet här!
Snälla hjälp!
Jag har samma felkod. Jag beställde en trycksensor för länge sedan som jag inte orkat byta ännu.
Det är inte så ofta det händer men då och då. När det händer har jag hällt i vatten och då kör den vidare.
Antingen så är det tätt i slangar eller defekt avloppspump eller defekt trycksensor som avgör om det finns vatten kvar eller inte.
Det är inte så ofta det händer men då och då. När det händer har jag hällt i vatten och då kör den vidare.
Antingen så är det tätt i slangar eller defekt avloppspump eller defekt trycksensor som avgör om det finns vatten kvar eller inte.
Beställde en trycksensor, bytt den nu.
Denna plastdistans ramlade till golvet när jag vände på maskinen och hade mig.
Har ingen aning vart den kom ifrån!
Någon som vet?
Denna plastdistans ramlade till golvet när jag vände på maskinen och hade mig.
Har ingen aning vart den kom ifrån!
Någon som vet?
Klicka här för att svara