Godkväll!

Tänkte att jag skulle rengöra tvättmaskinens filter men kan inte vrida på vredet mer än som bild 2 vilket inte räcker. Misstänker att nåt fastnat som låser den. Nån som vet hur man gör för att komma runt detta och få rensat?

• Tvättmaskinens filterlucka öppen, med ett blått filtervred som inte kan vridas hela vägen. Filterhuset synligt och tvättmaskinens trumma delvis i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen lucka på en tvättmaskin som visar filtret och ett vred som inte kan vridas helt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Något har fastnat i röret ner från trumman till rensluckan. Felkonstruerad. Tyvärr måste du skruva isär hela tvättmaskinen. Lyckligtvis finns bra instruktioner på nätet. Tyvärr har jag ingen länk.
Jag och hustrun lyckades göra hela operationen på någon timma för ca fem år sedan.
Lycka till!!

• Gilla
Rocas
  • Laddar…
Råkade också ut för detta för någon månad sen. Även jag följde ett youtube-klipp som visade hur, det var inte så svårt.

• Gilla
Rocas
  • Laddar…
Just det klippet var det!

Håller med, det var inte så svårt, vår utmaning var mest logistiken kring att lyfta ner torktumlaren och att fortfarande vara vakna nog för att samarbeta efter att vår då tvåårige son hade somnat för natten.

Hoppas det går lika bra för TS

• Gilla
Rocas
  • Laddar…
Tusen tack! Ska ta tag i detta i helgen! 💪

returen
Rocas Rocas skrev:
Tusen tack! Ska ta tag i detta i helgen! 💪
enklast och snabbast är att bara ta i med en vinklad tång eller träbit och vrida till
ev kan det behövas en ny insats men de är i stort sätt billiga

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.