1 267 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Problem med Bosch 6 tvättmaskin, serviceluckans ”hjul” har fastnat
Godkväll!
Tänkte att jag skulle rengöra tvättmaskinens filter men kan inte vrida på vredet mer än som bild 2 vilket inte räcker. Misstänker att nåt fastnat som låser den. Nån som vet hur man gör för att komma runt detta och få rensat?
Tänkte att jag skulle rengöra tvättmaskinens filter men kan inte vrida på vredet mer än som bild 2 vilket inte räcker. Misstänker att nåt fastnat som låser den. Nån som vet hur man gör för att komma runt detta och få rensat?
Medlem
· Västra Götaland
· 21 inlägg
Något har fastnat i röret ner från trumman till rensluckan. Felkonstruerad. Tyvärr måste du skruva isär hela tvättmaskinen. Lyckligtvis finns bra instruktioner på nätet. Tyvärr har jag ingen länk.
Jag och hustrun lyckades göra hela operationen på någon timma för ca fem år sedan.
Lycka till!!
Jag och hustrun lyckades göra hela operationen på någon timma för ca fem år sedan.
Lycka till!!
Medlem
· Västra Götaland
· 21 inlägg
Just det klippet var det!
Håller med, det var inte så svårt, vår utmaning var mest logistiken kring att lyfta ner torktumlaren och att fortfarande vara vakna nog för att samarbeta efter att vår då tvåårige son hade somnat för natten.
Hoppas det går lika bra för TS
Håller med, det var inte så svårt, vår utmaning var mest logistiken kring att lyfta ner torktumlaren och att fortfarande vara vakna nog för att samarbeta efter att vår då tvåårige son hade somnat för natten.
Hoppas det går lika bra för TS
Liknande trådar
-
Problem med minirider 60 rde
Trädgårdsmaskiner -
Problem Gardena R160
Robotgräsklippare -
Problem med Bosch GSR 18v 60 FC?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Problem med Bosch GOF 1600 CE microjustering i fräsbordet
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Problem(?) med spindellåset på Bosch GMF1600 (GOF1600)
Verktyg, Maskiner & Fordon