Hej!
Jag har fått något problem med pannan efter ett strömavbrott. Jag är helt värdelös när det gäller pannor överlag och har väl mest av lathet kört elpatronen. Men nu när det blev strömavbrott så slutade elementen att bli varma. Någon som vet om det går att återställa pannan med någon knapp eller om det går att lösa på något annat sätt? Altech blinkar E11 men hittar fan inget, men antar att det kan vara ett felmeddelande.
Tacksam för hjälp.
Mvh Ante
Jag har fått något problem med pannan efter ett strömavbrott. Jag är helt värdelös när det gäller pannor överlag och har väl mest av lathet kört elpatronen. Men nu när det blev strömavbrott så slutade elementen att bli varma. Någon som vet om det går att återställa pannan med någon knapp eller om det går att lösa på något annat sätt? Altech blinkar E11 men hittar fan inget, men antar att det kan vara ett felmeddelande.
Tacksam för hjälp.
Mvh Ante

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Pumpen går torr, fyll på mer vatten i systemet så kan den pumpa igen.
Följ alla rör som bruka vara varma, på något ställe så finns ett rör påkopplat som går kallvatten eller varmvatten, där sitter det en kran/ventil som öppnas sakta, samtidigt som du håller koll på manometern, den svarta undre på mätaren till vänster, den ska stanna på ca 0,8 - 1,0 .<om du inte förstår ta några foton där alla rören syns så får du info vilken kran/ventil det till 90 %
Legend. Tack för all hjälp. Ska kolla när jag kommer hemJ jonaserik skrev:Följ alla rör som bruka vara varma, på något ställe så finns ett rör påkopplat som går kallvatten eller varmvatten, där sitter det en kran/ventil som öppnas sakta, samtidigt som du håller koll på manometern, den svarta undre på mätaren till vänster, den ska stanna på ca 0,8 - 1,0 .<om du inte förstår ta några foton där alla rören syns så får du info vilken kran/ventil det till 90 %
Är det något utav följande kranar?J jonaserik skrev:Följ alla rör som bruka vara varma, på något ställe så finns ett rör påkopplat som går kallvatten eller varmvatten, där sitter det en kran/ventil som öppnas sakta, samtidigt som du håller koll på manometern, den svarta undre på mätaren till vänster, den ska stanna på ca 0,8 - 1,0 .<om du inte förstår ta några foton där alla rören syns så får du info vilken kran/ventil det till 90 %
Fick bilderna av sambon nu.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Den på bild 2 är stängd öppna den lite försiktigt så börjar det nog brusa i den, håll koll på manometern bara, den ska gå sakta upp i tryck, vid någonstans mellan 0,8 och 1 kan du stänga. Skulle du få ett tryck över 1,5 så kan det börja sprattla vatten i något rör, så gör det inget normalt., det är en säkerhetsventil som sitter på något rör/pannan som öppnar vid 1,5 bar och har för det mesta en röd hatt på sig med text 1,5 bar.
Klicka här för att svara