Prisvärda verktyg

3k läst  32 svar

1. Redaktionen
    Medlem Nivå 6
    Verktygsentusiasten Per-Henrik Lundblom väger pris mot prestanda och delar med sig av sin lista över de tio mest prisvärda verktygen som finns där ute

Du kan läsa artikeln här: Prisvärda verktyg

Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.

2. Daniel_N
    Moderator · Nivå 17
    Kloka tips!

3. nimhed
    Medlem Nivå 10
    Kan man få en länk till den där kärnborrmaskinen?

4. phl
    Medlem Nivå 14
    Hittar inte den säljare/auktion jag handlade från men jag köpte från Ebay.de (Tyskland) och sökte på typ "kernbohrgerät holzinger". Även Holzingers borrkronor är väldigt prisvärda.

5. H
    Medlem Nivå 5
    finns att hyra.en sån tar bara plats

6. nimhed
    Medlem Nivå 10
    Enligt artikeln, så är det svindyrt att hyra, men i sak har du ju såklart rätt

7. nimhed
    Medlem Nivå 10
    Tack, jag googlar och kollar

8. phl
    Medlem Nivå 14
    Dyrt eller inte att hyra får nog stå upp till var och en. När jag köpte maskinen kollade jag hyra inklusive två kronor i olika diameter. Hyrkostnad för en helg inklusive minimislitage på kronorna blev högre än vad allt kostade inklusive frakt (~2000 kr) från Tyskland. En borrkrona kostar typiskt mindre än att hyra en med minsta möjliga slitage.

big mike gillar
  9. H
    Medlem Nivå 5
    betalar hellre för att slippa ta såna hål

10. P
    Lösvirkesbyggare · Nivå 10
    Var är dom prisvärda verktygen ?

henke_benke gillar
  11. remdrivet
    Byggnadsvårdare Nivå 7
    Skruvdragare från Jula, Meeek heter dom va?, har haft min i 7 år, 150kr kostade den, det är ett prisvärt verktyg men det kräver viss tur. :p

Trevligt initiativ phl :D

12. P
    Lösvirkesbyggare · Nivå 10
    Visst finns det bra verktyg med i artikeln men dom flesta är inte prisvärda.
    Och då blir artikeln ganska meningslös med den rubriken.

Solari gillar
  13. remdrivet
    Byggnadsvårdare Nivå 7
    Kolla min tråd om mina gamla maskiner, där har du prisvärda verktyg ;)

Polos gillar
  14. phl
    Medlem Nivå 14
    Troligtvis tillhör du inte samma kategori som jag gör när det kommer till hur vi definierar och uppfattar hur prisvärd en vara är. Notera min "ansvarsskrivning" i ingressen. Det kan ju även vara så att även om du precis som jag definierar prisvärt som något med bra prestanda (för paramter X/Y/Z) i förhållande till priset, så har du ett lägre krav på den absoluta prestandan eller det absoluta priset.

remdrivet gillar
  15. remdrivet
    Byggnadsvårdare Nivå 7
    Som med mitt exempel, som möbelsnickare behöver jag sällan en bättre skruvdragare, till skillnad med alla installationshantverkare (byggsnickare, finsnickare, elektriker, osv) så använder jag nästan aldrig skruvdragaren och då blir min skitmaskin prisvärd. Å andra sidan tycker jag att en justersåg från Altendorf eller Format4 på 300 000kr är prisvärd... :)

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: