Byggahus.se

Prisuppgift på Eksjöhus Lyckan

1. J
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Undrar om det finns nån som har en prisuppgift på Eksjöhus Lyckan och/eller Lyckan funkis.

2. V
    Medlem Nivå 4

Re: Prisuppgift på Eksjöhus Lyckan

Fick uppgift idag på 1.440 000 kr.... för Lyckan. Lyckan funkis visste inte försäljaren vad den kostade och verkade inte direkt mån om att ta reda på det heller. :surprised:
    Nåja....

/Marcus

3. J
    Medlem Nivå 1

Vad ingår i det priset? Är det nyckelfärdigt?

4. S
    Medlem Nivå 1

Hej! Vi ska bygga ett Lyckan i Kalmar. Vi fick ett grundpris på 1 500 000kr. Då är det nyckelfärdigt. Det enda vi behöver göra är att måla utvändigt. ( färgen ingår) Vi har gjort en produktionskalkyl och slutsumman hamnar på 1 800 000kr. Då är det ink tomt, alla tråkiga avgifter och 50 000kr i markarbeten. Det kan ju bli mer men förhoppningsvis blir det lite mindre.. Vi har valt bort deras badrumsinredning och ska köpa några andra skåp. (lite billigare) La pengarna på ett hörnbadkar istället!

Vill ni ha ett Lyckan med vinkel får ni lägga till 78 000kr. Funkis kostar ca 1 650 000kr.

Nu väntar vi bara på klartecken från Eksjöhus kontor så att vi kan sätta oss och bestämma exakt vad vi vill ha! Går allt bra så har vi vårt hus färdigt feb/mars-07. Längtar...

Mvh Stella

5. F
    Medlem Nivå 2

Vill inte grusa några drömmar, men vår kalkyl var också på 1,8 men slutar på 2,1....
    Hälsa Bert från "Figeholmarna" Ska ringa honom förresten, hela huset behöver tapetseras om efter 6 månader, men han brukar läsa här inne så jag kanske inte behöver ringa dig Bert? ;)

6. Peppes_Bodega
    Medlem Nivå 8

Hmmm fler som köpt av Bert.....
    Varför behöver ni tapetsera om redan?Vi har bott i 7 månader i vårt Eksjöhus så vi kanske får samma problem...

7. S
    Medlem Nivå 1

Jag vet att det kan bli dyrare än vad som står på kalkylen, men hur kan det bli 300 000kr dyrare? Då måste ni ha valt en massa dyra tillval eller haft otur med marken.

8. Peppes_Bodega
    Medlem Nivå 8

Visst är det ofta glädjekalkyler som ges av säljaren.Vi hade en kalkyl på ca
    2 300 000:- men jag tror vi närmar oss 2 500 000:-.Visst har vi valt till vissa saker men inte för ca 200 000:-.
    En del säger att du ska ha råd med ca 10% påslag om man bygger hus och det kanske stämmer...

9. J
    Medlem Nivå 5

Ställer mig i ledet :)
    Kalkylen 2.013.000:-
    Slut summa 2.470.000:-
    (sök på forumet)

Eksjöhus "Lyckan" (inte ekonomiskt iaf)

Tapetsering Peppes Bodega, detta tar du på 2 Års besiktningen, dom tar alla såna detaljer då. Ska göra iaf.

Mvh
    Jari

10. Peppes_Bodega
    Medlem Nivå 8

Det var inte jag som hade problem med tapeter,det var "furan".
    Men tack för tipset ändå!

11. S
    Medlem Nivå 1

Kan ni förklara vad det var som gjorde att kalkylen drog iväg?! Ok om man kommer på att man vill ha ett garage, då är det ju klart att det drar iväg några 100 000kr. Men annars! Vad är det mer än markarbeten som kan dra iväg så mycket på slutkalkylen?

Mvh Stella

12. B
    Medlem Nivå 2

Att bygga nytt hus är lite som ett "one night stand", du vet aldrig om det skall bli bra förräns det är klart, samt att det komma konsekvenser efteråt som du inte hade räknat med....... ;)

13. S
    Medlem Nivå 5

I Jarppans fall var det just markarbeten som var boven i det dramat. En felkalkyl helt enkelt.

Jag kan tala för vårt bygge där vi fick en "uppskattning" när det gäller markarbetena från säljaren. Denna uppskattning kommer inte att räcka till i slutändan. Säljare av hus har oftast andra kvalifikationer än att utföra uppskattningar på markarbeten och det vore kanske bra om prisuppskattningar av markarbeten alltid utfördes av en sakkunnig. Sen ska man ha klart för sig att även de har svårt att gissa rätt.

Slutsats: Ha lite marginal i ert bygge på posten markarbeten så kommer ert bygge att gå bra!