1 298 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Prisnivå på beg ack tankar och vedpanna
Hej
Jag håller på att lägga om mitt värmesystem på gården och ska sätta ut tre ack tankar 500liters + en vedpanna modell större, på annons. Är helt lost vad det gäller beg priser och vill ha lite hjälp från er här! Vedpannan o tankarna har nog en ca 15 år på nacken men är i MKT gott skick.
Tacksam för hjälp
Jag håller på att lägga om mitt värmesystem på gården och ska sätta ut tre ack tankar 500liters + en vedpanna modell större, på annons. Är helt lost vad det gäller beg priser och vill ha lite hjälp från er här! Vedpannan o tankarna har nog en ca 15 år på nacken men är i MKT gott skick.
Tacksam för hjälp
Jag köpte likte grejer bagagnat nyligen och gav 2000 för en keramisk 35kw-panna från 87. Laddomat 21 för 500:-. Rostfritt expansionskärl 200:-. Jag tror prylarna ligger däromkring. Ack-tankar köpte jag nya, men 500l-tankar brukar gå för omkring femhundralappen. Har du VVB i den eller om elpatron följer med blir det förstås dyrare.
Gamla pannor och små ackumulatortankar har väldigt lågt andrahandsvärde
Jag tror att marknaden för dem är väldigt väldigt liten, och den lilla marknad som finns är just på grund av att man kan få gamla små pannor och tankar mycket mycket billigt
Så jag tror inte du ska yra iväg och beställa din drömresa till Thailand eller beställa den där nya bilen för alla pengar du hoppas att få
/R
Jag tror att marknaden för dem är väldigt väldigt liten, och den lilla marknad som finns är just på grund av att man kan få gamla små pannor och tankar mycket mycket billigt
Så jag tror inte du ska yra iväg och beställa din drömresa till Thailand eller beställa den där nya bilen för alla pengar du hoppas att få
/R
Ha ha, nej inte var det ngn Thailandresa jag siktade på - det var närmast ett försök att lindra smällen från fg fakturor på nya järnfiltret, rep av värmepumpens rör m m PLUS lindra kommande faktura på nya pannan OCH den söndriga injektionspumpen
Varför ska allt komma på en gång...
Tack för era inlägg - kom gärna med fler!
Tack för era inlägg - kom gärna med fler!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Pumpautomat beg. (Nacka)
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Finns det intresse för en begagnad vedpanna med 2 ackumulatortank på (750 liter)?
Värme allmänt -
Bygga ut trappa/däck vid ytterdörr - begränsningar?
Bygglov -
Bli av med begagnat spabad som läcker? (Stockholm)
Pool -
Köpa beg ackumulatortank?
Värme allmänt