3 755 läst ·
12 svar
4k läst
12 svar
Prisklasser på olika hustillverkare
Hej på er.
jag och min familj går i bygga hus tankar, och funderar lite över vilka prisklasser som olika hustillverkare ligger, vi har tittat lite på hus från: Götenehus, Myrsjöhus, LB-hus, Trivselhus & Älvsbyhus..
Hur skulle ni sätta dom i prisordning?
jag och min familj går i bygga hus tankar, och funderar lite över vilka prisklasser som olika hustillverkare ligger, vi har tittat lite på hus från: Götenehus, Myrsjöhus, LB-hus, Trivselhus & Älvsbyhus..
Hur skulle ni sätta dom i prisordning?
Jag skulle snarare säga som så att Älvsbyhus, Smålandsvillan, Smartstart är de billigaste.
Sen kommer Hjältevadshus, Modulenthus, Myresjöhus.
I de högre prisklasserna ligger Götenehus, Trivselhus, Örementhus, Willa Nordic, Finja stilhus mf...
Sen kommer Hjältevadshus, Modulenthus, Myresjöhus.
I de högre prisklasserna ligger Götenehus, Trivselhus, Örementhus, Willa Nordic, Finja stilhus mf...
Du tänker på totalentreprenad 
Man kan välja vilken typ av entrp. man vill ha av Götenehus, som man kan från de flesta tillverkare.
Dock erbujder inte alla just totalentreprenad som är det mest heltäckande byggnadssättet.
Mvh
Man kan välja vilken typ av entrp. man vill ha av Götenehus, som man kan från de flesta tillverkare.
Dock erbujder inte alla just totalentreprenad som är det mest heltäckande byggnadssättet.
Mvh
Älvsbyhus, LB-hus, Myresjöhus, Götenehus, Trivselhus.Lello skrev:
Sådan är ordningen, om du FRÅGAR MIG!
Från billigast till dyrast. men du får ett helt annat hus/annan kvalité om du väljer ett Älvsbyhus istället för exvis ett Myresjöhus. Det går egentligen inte att jämföra.
birgi skrev:
Ok strålande, vad är den stora kvalitetsskillnaden mellan dom..
Besök ett Älvsbyhus och ett Myresjöhus så ser du direkt.
Man bör skilja på kvalitet och standard.
Älvsbyhus har lägre standard. Lägre kvalité vet jag inte....
Vi har inget kakel, men det är inget vi saknar... Vi har inte så mycket annat lullull heller, men klarar oss fint utan det också...
Trägolv och lite annat har vi dock valt till.
Vad gäller planlösning, så visst, man kan ju inte ändra och dona som man vill....
Köper man till en massa tillval för att få en standard liknande de dyrare så blir det snabbt dyrt. Inte billigt med tillvalen till Älvsbyhus.
Älvsbyhus har lägre standard. Lägre kvalité vet jag inte....
Vi har inget kakel, men det är inget vi saknar... Vi har inte så mycket annat lullull heller, men klarar oss fint utan det också...
Trägolv och lite annat har vi dock valt till.
Vad gäller planlösning, så visst, man kan ju inte ändra och dona som man vill....
Köper man till en massa tillval för att få en standard liknande de dyrare så blir det snabbt dyrt. Inte billigt med tillvalen till Älvsbyhus.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
En tanke kring skräckhistorier om olika hustillverkare
Hustillverkare -
Fem intressanta skruvdragare i olika prisklasser
Artikelkommentarer -
Hustillverkare olika kvalitetskategorier?
Hustillverkare -
Standard hos olika hustillverkare , vad blir billigast i slutändan?
Hustillverkare -
Angående olika hustillverkare.
Hustillverkare