Hej på er.

jag och min familj går i bygga hus tankar, och funderar lite över vilka prisklasser som olika hustillverkare ligger, vi har tittat lite på hus från: Götenehus, Myrsjöhus, LB-hus, Trivselhus & Älvsbyhus..

Hur skulle ni sätta dom i prisordning?

Skulle tro:
Älvsbyhus, Götenehus (osäker), LB-hus, Myrsjöhus (Osäker), Trivselhus.

Billigast först alltså..?

:D

Japp, billigast först.

Jag skulle snarare säga som så att Älvsbyhus, Smålandsvillan, Smartstart är de billigaste.

Sen kommer Hjältevadshus, Modulenthus, Myresjöhus.

I de högre prisklasserna ligger Götenehus, Trivselhus, Örementhus, Willa Nordic, Finja stilhus mf...

Ok, men är det inte så att Götenehus är "helantreprenad" vilket tex älvsbyhus inte är? eller har jag missuppfattat det?

Du tänker på totalentreprenad ;)

Man kan välja vilken typ av entrp. man vill ha av Götenehus, som man kan från de flesta tillverkare.
Dock erbujder inte alla just totalentreprenad som är det mest heltäckande byggnadssättet.

Mvh

Lello skrev:
Hej på er.

jag och min familj går i bygga hus tankar, och funderar lite över vilka prisklasser som olika hustillverkare ligger, vi har tittat lite på hus från: Götenehus, Myrsjöhus, LB-hus, Trivselhus & Älvsbyhus..

Hur skulle ni sätta dom i prisordning?
Älvsbyhus, LB-hus, Myresjöhus, Götenehus, Trivselhus.
Sådan är ordningen, om du FRÅGAR MIG! :)
Från billigast till dyrast. men du får ett helt annat hus/annan kvalité om du väljer ett Älvsbyhus istället för exvis ett Myresjöhus. Det går egentligen inte att jämföra.

birgi skrev:
Älvsbyhus, LB-hus, Myresjöhus, Götenehus, Trivselhus.
Sådan är ordningen, om du FRÅGAR MIG! :)
Från billigast till dyrast. men du får ett helt annat hus/annan kvalité om du väljer ett Älvsbyhus istället för exvis ett Myresjöhus. Det går egentligen inte att jämföra.

Ok strålande, vad är den stora kvalitetsskillnaden mellan dom..

Besök ett Älvsbyhus och ett Myresjöhus så ser du direkt.

Sen beror det ju på hur mycket man är villig att ge för vilken kvalitet...

Det är klart att kvaliteten inte är detsamma på de olika, när det skiljer såpass mycket i pris..!! ::)

Sen tycker jag att planritningarna skilljer sig jätte mycket åt mellan Älvsbyhus (ganska trist planritning) & tex Göetenehus, där du får helt andra härliga öppna planlösningar

Man bör skilja på kvalitet och standard.

Älvsbyhus har lägre standard. Lägre kvalité vet jag inte....

Vi har inget kakel, men det är inget vi saknar... Vi har inte så mycket annat lullull heller, men klarar oss fint utan det också...  

Trägolv och lite annat har vi dock valt till.

Vad gäller planlösning, så visst, man kan ju inte ändra och dona som man vill....

Köper man till en massa tillval för att få en standard liknande de dyrare så blir det snabbt dyrt. Inte billigt med tillvalen till Älvsbyhus.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.