Byggahus.se

Priser på snickare, målare, elektriker, rörmokare

1. K
    Medlem Nivå 3
    Som min snickare som tog 753kr/tim för rivningsarbetet. När jag frågade vilket timpris så var det 520kr/tim... efter ROT visade det sig.

• Svara
  2. tttomten
    Medlem · Nivå 13
    Priset är fortfarande 753, att det sen går att nyttja skattereduktion är en helt annan sak.

• Svara
  3. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Om han sa att priset är 520kr/t så är det priset de ska vara. Rot är inte en rabatt på timpriset :)

• Svara
  4. B
    Byggnadsvårdare Nivå 4
    Då har då en hög lön. Det jag får på en dag räcker ungefär till 1 1/2 h hantverkare.

• Svara
  5. Lucky2015
    Medlem Nivå 7
    Det hade varit lättare att acceptera deras timpenningar om de hade arbetat effektivt och om de inte debiterade för massa påhittade extratimmar. När det gäller elektriker och rörmockare tar de fantasipriser på materialet. Det gör att allt blir så hiskeligt dyrt. Alla hantverkare är inte så men alldeles för många. Tyvärr.

• Svara
  6. 1
    Medlem Nivå 2
    Det stämmer att pengar inte är en trång sektor i min familj!

Bor i ett stenhus och vid ett tillfälle hade jag en murare inhyrd för att putsa leca väggarna på en utbyggnad på 25 kvadratmeter. Min uppgift blev att blanda putsbruket. Tombolan var av större modell, cement trågen var 80 liters (japp stora killar bär mycket). Första blandningen gick åt innan jag var klar med nästa och gubben flinade och undrade om jag somnat.

Jag ökade takten och det gjorde gubbfan också. Han stod och väntade på bruk hela tiden.

Minns inte hur lång tid det tog men typ fyra timmar senare var han klar med in och ut sidan.

Ett ärligt råd till alla som är missnöjda med sin lön är att bli hantverkare. Det verkar vara ett guldjobb där pengarna strömmar in i en rasande takt.

Finns bara ett sätt att få mer pengar i plånboken när man nått lönetaket. Byt jobb!

• Svara
  7. C
    Medlem Nivå 4
    Får hantverkare ut 753 spänn alltså?

• Svara
  8. B
    Byggnadsvårdare Nivå 4
    Jag känner en som började som snickare för 1 år sen och han har inte ens någon utbildning i det. Men han har redan bra lön nu. Men lönen dom har gör att dom är alldeles för dyr för att anlita för en del, så därför anlitar vissa utländsk arbetskraft.

Får ksnske bli någon hantverkare, men ingen gips eller miniralulls hantverkare då. Men dyr ska jag vara.

• Svara
  9. B
    Byggnadsvårdare Nivå 4
    Tjänar jag 1130 per dag efter skstt, det viste jag inte om. Måste ta och prata med hon som betalar ut min lön.

Om nu dom kostar 753 kr/h så ska dom betala skatt och arbetsgivaravgifter. Men dom får ut bra mycket i lön ändå.

• Svara
  10. C
    Medlem Nivå 4
    Vill du vara vänlig att svara på frågan?

Eller , du kanske inte förstår detta med, moms, arbetsgivaravgift, inkomstskatt mm mm du trodde att hanverkarn tog med sig 753 kr hem .

• Svara
  11. B
    Byggnadsvårdare Nivå 4
    Har jag skrivit det?

• Svara
  12. C
    Medlem Nivå 4
    Du antyder det , när du tycker att hantverkare är jättedyra som tar 753 kr i timmen.

• Svara
  13. B
    Byggnadsvårdare Nivå 4
    En sak jag blev lite fundersam på, betalar du moms på din lön? För då har du blivit lurad.

• Svara
  14. B
    Byggnadsvårdare Nivå 4
    Då tolkar du saker konstigt. Du som kan det där då. Hur mycket får han efter skatt och arbetsgivaravgift och kanske någon försäkring om han den tar ut 753.

Det jag skrev var art det tar mig 1 1/2 dag att anlita en hantvärksre i timmen. Och du tolkar det som att jag tror att dom för 753 kr i timmen efter skatt :thinking:Hur lyckas du med det?

Redigerat 26 mar 16:20
    • Svara
  15. H
    Medlem · Nivå 6
    Jag brukar jämföra med att gå och klippa sig,400kr för 20min är inte en ovanlig summa,blir en bra timpenning för frisören,har aldrig hört att folk gnäller på dom priserna,man kanske skulle bli frisör,hur svårt kan det vara:)

• Svara