Byggahus.se

Priser på Kvänum kök. Vad kan det kosta?

1. E
    Medlem · 1 inlägg

ehrpet

Medlem
    Hej!

JAg och familjen var på Kvänum idag och tittade på kök. De var väldigt hemliga med vad köken egentligen kostar. Inte ens en indikation. Mycket märkligt.

Är det någon som kan hjälpa till med en prisuppgift. Jag vet, det beror på så många faktorer, men ett tips. Hos andra tillverkare kan man iallafall få en indikation på ett standardkök.

Vi tittade på Lindö och Grip. Köket det gäller är ett litet funkiskök på 9 kvm med lågskåp utmed endast två väggar. Inga köksöar eller andra speciallösningar. Vitvaror och annat såsom diskmaskin och spis har vi.

Bästa Hälsningar!

Peter

2. J
    Medlem · 395 inlägg

jimata

Medlem

Re: Priser på Kvänum kök. Vad kan det kosta?

Dåligt att inte kunna ge er ett cirka pris åtminstonde. Titta hos någon annan är mitt råd.

3. N
    Medlem · 1 053 inlägg

Nix

Medlem

Jag håller på och utreder kök.
    Det visar sig att ett massivt björkkök, byggt av mindre snickerifirma står sig bra i konkurrensen. I öerhört grova tal skulle jag säga att det är ungefär dubbelt så dyrt som IKEA - i jämförbara enheter. Till slut blir det säkert tre gånger så dyrt, men det beror ju på att man köper dyrare lådor, luckdämpare, belysning, dyrare bänkskivor kanske... Men då är det ju också en annan produkt. Och handlar man på IKEA så kostar det ju också kosing. Om köket kostar 35 000, och man är där och tittar och funderar fem gånger så får man ju lägga på 10 000 till. Jag har i alla fall aldrig passerat kassorna utan att behöva lösa ut mig med 2000 kr. Minst. Var de grejerna är??? Jag vet inte? Börjar misstänka att de är självförstörande.

Fick inte heller något pris från Kvänum, för övrigt.

4. F
    Medlem · 178 inlägg

Fagerborn

Medlem

Det beror på att de vill att ni ska fastna för deras namn och en specifik lucka, så att när ni åker runt till andra leverantörer så kommer ni ändå tillbaka. Och då accepterar ni ett relativt högt pris eftersom ni har 'bestämt' er omedvetet.

Jag kan säga att när jag valde kök så gick jag först in till Tibrokök och försäljaren hade i princip motsatt taktik, vilket fungerade på mig. Hon frågade vad jag hade tänkt mig att köket skulle kosta, jag sa någonstans mellan 20 och 50.000 kronor, hon sa att jag skulle räkna med att varje skåp kostar 7.000 kronor, för 14 skåp så blir det cirka 100.000.

Nu valde jag inte alla speciallösningar och kom undan med 39.000 kronor för mitt kök, och tycker att jag har gjort ett kap. Ja, vi människor är som lättformlig modellera i händerna på proffsiga försäljare.

• Laddar…
  5. J
    Medlem · 70 inlägg

johu

Medlem

Vi fick pris till slut av Kvänum. Fick offert av några stycken, men de mest likvärdiga var från Marbodal. Form ek heter det på Marbodal. (bild http://www.marbodal.se/Templates/Kitchen____147.aspx) Samma typ av lucka; samma tjocklek i stommar. Samma material...

Pris Marbodal ca 110.000:-
    Pris Kvänum 240.000:-

Detta var inkl. några granitskivor...

6. B
    Medlem · 138 inlägg

Blommis

Medlem

Det var dj-vligt dyrt! :surprised:

Det är väl då man åker till Ikea eller? Tänk på att räntan är på väg upp.

7. T
    Medlem · 39 inlägg

turbouffe

Medlem

www.hemluckan.se har mycket bra produkter, riktigt lackade skåp och luckor.

Priset hamnar emellan IKEA och alla de andra.

8. J
    Medlem · Gbg · 83 inlägg

jurkeller

Medlem
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.