Byggahus.se

Priser på hus?

1. L
    Medlem · 2 inlägg

lottahemdal

Medlem
    Hej, har kollat runt lite på olika hus och undrar nu om någon här inne har fått prisuppgifter på Kvarnbo, Björklidenhus eller Ängsgården från Hjältevadshus

Kram Lotta

2. F
    Medlem · 335 inlägg

fiddeli

Medlem

Re: Priser på hus?

Hej!
    Jag har inga prisuppgifter men Hjältevadshus hör till de billigare modulhusen, som byggs nästan färdigt i fabrik och som har torpargrund. Björklidenhus bygger väggarna som block och monterar sedan dessa på en platta på mark med golvvärme ... de levererar inte heller överallt i landet. Vi fick ett pris på 1,4 för en omonterad stomme inkl div allt annat material men utan grund. Det var ett vinklat en och en halvplanare som jag inte minns namnet på, men inte den största ...
    mvh fiddeli

3. Carisma
    Medlem · 411 inlägg

Carisma

Medlem

Just ängsgården låg (tyvärr) högre i pris än de andra liknande husen. Ca 1.460.000 (om jag inte minns fel) för ca 1 år sen. Kan ha blivit dyrare det året också.

4. A
    Medlem · 17 inlägg

acke_therese

Medlem

kan hjälpa dej med lite huspriser!

Priset vi fick på Hjältevadshuset Björken men ionredd övervåning med lite ändringar i planlösning samt tillval för 90 000:-  1 362 846:- (för att vara precis) ovan grund. Han vi träffade räknade med ungefär 200 000- 250 000:- till grunden.
    Allt som allt 1,8 miljoner för huset utan tomt men med småsummorna som man inte tänker på såsom konsultkostnad, bygglov mm!

Har en prislista över deras husmodeller och tillval så om det är något speciellt du är intresserad av kan jag kolla efter!

5. L
    Medlem · 2 inlägg

lottahemdal

Medlem

Hej igen. Tack för era svar! Vi skulle vilja veta priset på Hjältevads - Ängsgården som vi tycker har en jättefin planlösning! Någon som vet om grunden ingår, det verkar ju vara lite olika?
    Mvh Lotta

6. S
    Medlem · 50 inlägg

Salibe

Medlem

Hej!

Kvarnbo från Björklidenhus:

Enbart materialsats  1 134 000 kr

Nyckelfärdig  2 158 900 kr

De levererar till hela landet, men kan inte erbjuda nyckelfärdigt överallt, efterom de inte har entreprenörer i hela landet. Man kan alltså köpa en materialsats och sedan upphandla sina egna hantverkare. I priset för materialsatserna ingår då allt material till grunden (Svensk Värmegrund) och golvvärmen förutom själva betongen.

/Sarah

7. Carisma
    Medlem · 411 inlägg

Carisma

Medlem

Grund + arbete då?

Det låter ändå rätt dyrt, fast det beror väl på var i landet man bygger... :-/

8. A
    Medlem · 17 inlägg

acke_therese

Medlem

Till grunden har han vad jag kan tyda räknat in schakt, sprängning 50 000:- som man inte är säkert behöver använda men det kan bli så och grundläggning 200 000:-

Enligt prislista som gäller året ut så kostar Ängsgården 1 751 250:- utan grund måste det vara....

9. Carisma
    Medlem · 411 inlägg

Carisma

Medlem

Vi betalade 52.000 från grunden och ca 120.000 för gräv och schakt. Men som jag skrev, det kan ju skilja lite beroende på vilket del av landet man bygger. :cool:

Och ja, hjältevadshus har pris exkl. grund.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.