Byggahus.se

Pris stenhus

6k läst  1 svar

1. R
    Medlem Nivå 1
    Hej
    Går i funderingar om vad ett stenhus i isoleca, putsat typ ny funkis skulle kunna kosta, ni som har byggt var vart det och hur stort och på platta eller sluttning??
    Jag planerar att låta någon mura och putsa det åt mig och sedan greja det mesta själv med egna entrepenörer och eget arbete eller lönar det sig att jaga total entr??

Jag jobbar själv som projektledare inom el och vet/kan det som behövs i kontrakts biten osv kan även få tag i material via kontakter.

Kom med info allt mottages med tacksamhet.
    Mvh
    Rolle

2. yonna
    Medlem · Nivå 14
    När jag själv räknade på general/totalentreprenad (för tre år sedan) fick jag fram en genomsnittssiffra på 18% av husets totala byggkostnad. Detta är alltså slantar som du kan spara in åt dig själv om du är inne i byggsvängen så visst borde det löna sig.

Projektledning är dyr och tidskrävande. Du kan checka med Hemmakatten som hållit i projektledningen själv.

Jag själv valde generalentreprenad dvs hade egen arkitekt som samarbetade med byggföretaget. Vad som låg utanför entreprenaden var köksinredning, hushållsmaskiner och snickerier som garderober.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka