Pris plastmatta badrum

20k läst  37 svar

Sida 3 av 3
  1. AndersMalmgren
    Medlem Nivå 20
    plutoorjan gillar
  2. P
    Medlem Nivå 7

Redigerat 17 okt 2014 11:00
  3. AndersMalmgren
    Medlem Nivå 20
    Håller inte med, spelar ingen roll hur mycket snabbare de är när ändå resultatet inte är i närheten. Men jag är ju perfektionist, tror de flesta inte tycker det är värt det

4. B
    Medlem Nivå 6
    Det blir definitivt matta på golv iallafall när vi renoverar vårt tre år gamla "dyra fina kaklade" badrum. Fuskfirman har varit framme och allt är fel. Ack. Men med plastmatta har vi iallafall råd att göra om det inom en skälig framtid.

5. S
    Medlem Nivå 7
    Är det bara golvet som är fel? Folierat tätskikt som de flesta har får numera repareras. Då kanske det räcker att bara byta till plastmatta.

6. Snigla
    Allvetare Nivå 21
    I förra huset renoverade vi ett klassiskt 70-tals badrum, lejde ut jobbet (inkl rördragning och montering av porslin till en ny toalett i källaren..som inte funnits tidigare).. Rivning och bortforsling av allt gammalt (inkl en gästwc ) rivning av vägg in till gästwc för dusch (uppbyggnad av ny vägg inkl rördragning i väggen).. Flytt av golvbrunn..inga nya rör i golvet, men de synliga var nya.. Bortmontering av element, montering av två nya element..spot i duschen, ny väggbeklänad, flytspackling, matta på vägg o golv.. Allt porslin (även till wc källaren), nytt innertak (gips/målat), blandare, takdusch, montering av paxfläkt, material till wc källare (klinker kakel fog..) 85000 kr.. Två rum till priset av ett.. Supernöjda :)

7. G
    Anonym
    Min erfarenhet av våtrumshantverkare kommer från en bostadsrätt (min) och några bekantas badrumsbygge/renoveringar.
    (Min lgh) kraftigt fall just vid golbrunnen, övrigt vatten rann mot toa och dörren. Elementet hängde snett.
    (Hus) Golvbrunnen placerad på fel ställe
    Var är yrkesstoltheten?
    Och hemmspularen som förberett för elektrikern, det blev inge bra...

Ska nu jag våga anlita någon hantverkare för badrumsrenovering i mitt nya hus?
    Jag har ju bara sett klåpare!!

Just nu känns det som platmatta och mönstrade våtrumsklassade skivor på väggarna är mitt val.
    Nästan lika snyggt som helkaklat, och jag gör det nog själv för jag litar inte på hantverksrna:(
    Men så kommer då försäkringsfrågor, vad händer om...

8. G
    Anonym
    Försöker hitta en byggfirma som kan tänkas totalrenovera ett badrum i en förredetta sommarstuga som är ombyggd till åretrunthus. Badrummet är ca 7 kvm. Har ringt allt från stora badrumsfirmor till mindre, men det verkar inte finnas ett företag som vill ta på sig ett sådant jobb i Skåne? Är det för att totalkostnaden inte hamnar på 3 siffriga belopp? Mycket tråkigt.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: