Byggahus.se

Pris påschakt och grund i Gbg-området

1. patrik659
    Medlem Nivå 5
    Jaha, så har vi då fått pris på schakt och grund. Vi planerar att bygga ett vinkelhus på 119kvm (Smv Nybro). Vi har en tomt som är rättså plan, fd åkermark med jord och sand. Schakten inklusive grund, vägtrumma (10m), grovplanering med befinliga massor, 2 extra skift samt uppsällningsplats för kran på 8x10m. För detta skall vi betala 340´:-. Finns det ngn med mer erfarenhet än vad vi har som kan säga om detta pris är rimligt?

2. H
    Medlem Nivå 1
    Hej,
    Antar att du menar gjuten bottenplatta som grund, isåfall vilken dimension på betongen,cellplasten samt ingår golvvärme i planeringen?

Mvh
    HELLAS

3. Snailman
    Medlem · Nivå 16
    smålandvillan har väl krypgrund, så platta på mark är det nog inte...

4. H
    Medlem Nivå 1
    Hej,

Ok, uppmärksammade inte att det handlade om krypgrund/torpagrund. I så fall tycker jag att priset är för högt.
    Ta in några offerter till och jämför.

Mvh
    HELLAS

5. T
    Medlem Nivå 1

Hjälp med schakt/påfyllning

Behöver lite hjälp. vi håller på att bygga ett 1 1/2 plans hus och entreprenören ska börja schakta om någon vecka. Huset är 150 kvm med kopplat garage på 29 kvm. I avtalet står det att det ingår 156 ton fyllningsmassa, och min fråga är om detta räcker eller bör man räkna med mer. Tomten lutar en del också.

För tillkommande massor tar de 250kr/ton är detta rimligt?

Tacksam för svar eller funderingar

6. G
    Medlem Nivå 6
  7. patrik659
    Medlem Nivå 5

Peis på schakt i Gbg-området

HELLAS, jag tycker åxå att priset var i saftigaste laget. Har kolat med Hjältevad och i princip lika stort hus i vinkel och där hamnade priset på 250´:-. Är du insatt i branschen på ngt sätt`?
    MVH
    Patrik659

8. H
    Medlem Nivå 1
    Hej Patrik,

Jag köper tomter och prefab.hus,färdigställer husen för boende och säljer därefter fastigheten. Är inte jätteinsatt, men lär mig hela tiden av mina medarbetare, och av forumet här!

Med vänliga hälsningar
    HELLAS

9. patrik659
    Medlem Nivå 5
    HELLAS=> kan du rekommendera någon bra schakt och grundfirma??

MVH
    patrik659

10. H
    Medlem Nivå 1
    Hej Patrik,

Det kan jag verkligen göra, är det tillåtet att namnge företag över forumet?

Med vänliga hälsningar
    HELLAS

11. P
    Medlem Nivå 10
    Det går bra så länge det inte är någon firma som du har någon koppling till. Dvs att det är din egen, sambos/fru, Släkting eller att du själv jobbar på den firman.

Man kan ju även PM:a varandra om sånna här saker.

Lika så finns det ett forums del här "referenser hantverkare & entreprenörer" där man snackar just om sånna saker. Bäst är det ju om man lägger upp sånt där.

12. H
    Medlem Nivå 1
    Hej Patrik,

Ursäkta att jag svarar så sent, har en mycket god rekommendation på schakt: Mind Construktion 0701-447601

Lycka till!

Mvh
    HELLAS