Byggahus.se

Pris på nyckelfärdiga hus

1. F
    Medlem Nivå 1
    Go morgon! :cool:

Har varit i kontakt med massor med hustillverkare, ställt enkla frågor. Fått i stort sett samma svar, oberoende på frågan:

"Hej när kan vi ses för en genomgång? Då får Ni svar på era frågor"

De frågor jag ställt har bl a handlat om prisbilden på olika hus, hur mkt man får göra om, vad som ingår i standardutförandet (där det inte framgår), grunden- ingår den osv, är det spånplatta under gipsväggarna etc.

Det verkar inte som om en del företag förstår att man bor i Norrland, inte direkt att ta bilen och åka 20 mil för att träffa en Nisse (det är bara män som svarat). Utan att man först vill ha mer kött på benen.
    Dessutom kan man med hjälp av dessa frågor sålla bort ett antal företag.
    Det finns i alla fall ett par företag som sagt rakt ut, att vi kan inte leverera norr om Dalälven o liknande (bara 2/3 delar av landet är norr om Dalälven). Varför vet jag inte, det svarar dem inte på.

Många frågor har man fått svar på på denna sida, så denna sida sitter jag på o kollar upp nästan dagligen...

/Frogger

2. W
    Medlem Nivå 1

Re: Pris på nyckelfärdiga hus

Hej!

Vi har e-postat många byggföretag med frågor om pris på specifika hus och leveransbeskrivning och vi har fått svar från alla!

Testa det!

3. F
    Medlem Nivå 1

Re: Pris på nyckelfärdiga hus

Det är det vi gjort, men fått svaret att vi kan träffas för att diskutera detta vidare...

/Frogger