Byggahus.se

Pris på material till en altan eller trädäck hos Bauhahus, Beijer bygg, Byggmax, Bygghemma och K-

1. T
    Husägare · Stockholm · 4 378 inlägg

twoody

Husägare
    Skriv gärna ut namn på den bygghandeln för den verkar vara riktigt billig.

2. V
    Snickerinörd · Västra Götalands Län · 6 621 inlägg

vectrexPremiumikon: Hand

Snickerinörd
    Det är en amerikansk youtube-kanal med amerikanska byggmetoder. Tror knappt de hört talas om stolpskor där. De gjuter fast tryckta stolpar direkt i betong nere i marken. Det är liksom standard over-there.

Miljövänlighet ska vi inte ens tala om.

• Laddar…
  3. T
    Husägare · Stockholm · 4 378 inlägg

twoody

Husägare
    Självklart använder vissa stolpskor i USA
    är bara löjligt att påstå något annat.

4. A
    Anonym
    Som jag skrev i mitt förra inlägg, så handlar jag på JHL, ligger på Österlen, några kilometer från Simrishamn.

5. C
    Medlem · 3 inlägg

Clabak1

Medlem
    Stolparna.....var dom med i prisundersökningen???

6. X
    Medlem · 18 inlägg

xmlp3

Medlem
    Jag har samma erfarenhet som Scouten när jag frågat på offert. Både XL-Bygg och Beijer var billigare än Byggmax när det gällde grunden till mitt garage (Isolering, betongsäckar (till plintar), L-element, armering, distanser, plintjärn etc).

Bandad skivskruv från Essve via Beijer tror jag att jag fick köpa för 137 kr per paket (1000 st) när jag fått ett konto efter stora inköpet.

Så att kolla på listpriser och jämföra vilket som är billigast är bara en björntjänst från Byggahus.

• Laddar…
  7. U
    Byggnovis · 363 inlägg

Utdelning

Byggnovis
    Vettiga grunden är att a4 skruv är mjukare och inte går av när virket rör på sig. T.ex Essve hade jätteproblem med detta förra säsongen.

8. R
    Tillbyggare · Västmanland · 339 inlägg

ramafred

Tillbyggare
    Absolut det har jag väldigt bra koll på, men den enskilda trallbrädans rörelse är inte mycket värre på ett däck som är 30 kvadratmeter eller 300 kvadratmeter såvida konstruktionen är korrekt undertill. Siffan 60 är magisk tydligen. :)

9. D
    Medlem · Stockholm · 492 inlägg

Danii KD

Medlem
    Varför inte Hornbach med?

10. H
    Medlem · 1 inlägg

Hagg26

Medlem
    Det var Byggmax som inte hade vattenpass på 1,2m

11. L
    Medlem · Jönköping · 326 inlägg

Medlem
    Hur står sig K-bygg numera? Sist jag beställde mycket virke hette byggvaruhandeln XL-bygg, men nu verkar den ha blivit uppköpt och heter K-bygg. Förstår att det är samma koncern som K-rauta - som brukar vara löjligt dyrt härikring. Vad har ni för erfarenhet av prissättningen efter uppköpet?

12. PNO
    Medlem · Roslagen · 1 673 inlägg

PNO

Medlem
    Om jag förstått det hela rätt så är XL-bygg en franchise-kedja, med enskilt ägda butiker som så att säga "hyr" varumärket. Men huvudägarna till XL varumärket ville ändra något i villkoren, så många drog sig ur och kör numera endera själva eller har anslutit sig till andra bygghandelskedjor. Härikring blev exempelvis flera XL istället woody. Så vad som blivit av just din lokala XL är nog svårt att svara på generellt.

13. GoForIt
    Medlem · Jönköpings · 5 167 inlägg

GoForIt

Medlem
    Just gällande Jönköping, så är det ju samma företag bakom - Urbans Byggvaror, med flera enheter.
    De har helt enkelt bytt kedjetillhörighet, men i övrigt är det ganska oförändrat - ungefär samma sortiment, samma personal och som jag uppfattar det liknande prissättning. Bra prisnivå i förhållande till sortiment och service tycker jag.

• Laddar…
  14. engs
    Medlem · Östergötland · 1 652 inlägg

engs

Medlem
    Mer så att de som kör med höga listpriser och rabatter använder en föråldrad affärsmodell. Transparent och enkel prissättning är nog framtiden även på byggmaterial.

• Laddar…
  15. pacman42
    Allvetare · Västra Götaland · 11 663 inlägg

pacman42

Allvetare
    För att de bara finns på några få platser (7 varuhus med Stockholm som nordlig punkt).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.