3 203 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Pris på Kährs valnöt, eller tips på billigare alternativ....
Ska renovera kök, bygga om hall och byta ut ett trasigt vardagsrumtsgolv. Har tittat runt på golv, blivit rekommenderade Kährs (inte Linnea), och TOTALT fastnat för Atlanta eller Philadelphia. Men de kostar ju skjortan!!!!!
Alltså, någon som känner till var man kan hitta något av dessa golv till hyfsade priser? Har inte hittat pris under 950 kr, går det att hitta lägre pris, är denna typ av golv någonsin är på "erbjudande"?
Och om det nu inte går att hitta billigare - någon som har tips på vad som kan passa i stället?
Vi är inte förtjusta i ren ek (det blir så gult efter ett tag, vill ha något mörkare som går i brunt, brons eller grått i stället), och vill ha så få "stavar" som möjligt...... Vill ha lackat, helst mattlack, och utan fasade kanter.
I övrigt har vi inte så stora krav
,
Alltså, någon som känner till var man kan hitta något av dessa golv till hyfsade priser? Har inte hittat pris under 950 kr, går det att hitta lägre pris, är denna typ av golv någonsin är på "erbjudande"?
Och om det nu inte går att hitta billigare - någon som har tips på vad som kan passa i stället?
Vi är inte förtjusta i ren ek (det blir så gult efter ett tag, vill ha något mörkare som går i brunt, brons eller grått i stället), och vill ha så få "stavar" som möjligt...... Vill ha lackat, helst mattlack, och utan fasade kanter.
I övrigt har vi inte så stora krav
Har man fastnat är det ofta svårt att acceptera något annat. Men appropå att gulna, så skulle jag säga att Valnöt blir gulare än Ek med tiden.
Kährs kostar mycket, men är i mina ögon prisvärt. Snygg design, hög kvalitet och finish, mycket enkelt att lägga. Man behöver inte banka och slå för att lägga det. Plankorna smyger lätt in i varandra och om det blir fel kan man enkelt ta bort en eller flera rader.
Numera tittar jag bara på Kährs då jag ska lägga nytt golv i något rum.
Numera tittar jag bara på Kährs då jag ska lägga nytt golv i något rum.
Klicka här för att svara