1 475 läst · 3 svar
1k läst
3 svar
Pris för att hyra ut ställning ?
Jag har precis köpt min egna byggställning (företagare) och tänkte hyra ut den till privatpersoner när den inte används, vad är rimlig prissättning per sektion ?
Har en ramställning på totalt 96 kvm.
Läser man på nätet får man alla svar från mellan 500-2000kr i veckan per sektion beroende på ort.
Jag tänkte mig typ 2000kr/veckan för 3 sektioner,.dvs 2,5x3 m st. Totalt 22,5.kvm. exklusive montering och frakt. Är jag alldeles för dyr / billig? fick förfrågan på detta direkt nämligen.
Har en ramställning på totalt 96 kvm.
Läser man på nätet får man alla svar från mellan 500-2000kr i veckan per sektion beroende på ort.
Jag tänkte mig typ 2000kr/veckan för 3 sektioner,.dvs 2,5x3 m st. Totalt 22,5.kvm. exklusive montering och frakt. Är jag alldeles för dyr / billig? fick förfrågan på detta direkt nämligen.
För dyr...
Jag hyr en aluminiumställning nu, typ dom som säljs på Byggställning.se. Så en "bra" alu-ställning. vet inte hur man räknar sektionerna. Men den är 9x6 m. Så i mitt huvud är den 9 sektioner. Tre i bredd och tre på höjden (två våningar om man inte räknar marken). Plus en gavel sektion också. Jag betalar ca 1400kr/veckan för allt, exkl. hämta och lämna (det gör jag själv).
Jag hyr en aluminiumställning nu, typ dom som säljs på Byggställning.se. Så en "bra" alu-ställning. vet inte hur man räknar sektionerna. Men den är 9x6 m. Så i mitt huvud är den 9 sektioner. Tre i bredd och tre på höjden (två våningar om man inte räknar marken). Plus en gavel sektion också. Jag betalar ca 1400kr/veckan för allt, exkl. hämta och lämna (det gör jag själv).
Ok, ingår montering då? Eller gör du det själv ?Viktor.J skrev:
För dyr...
Liknande trådar
-
Hej är på jakt efter verktyg för spetsning av stakar/pålar Amerikanska lumberjacktool jag håller på att kollar pris finns det verktyg på närmre håll?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad tror ni om priserna för att bygga nytt?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hur mycket bör det kosta för en skorstensfejarmästare att utreda priset på insättning av kamin?
Ved, Pellets, Flis -
Rimligt pris alt tidsåtgång för arbete med gjutning av garageplatta?
Grund & Markarbeten -
Rimlig offert/pris för att måla över slamfärgade hus?
Fasad