Byggahus.se

prickmark

1. C
    Medlem · 57 inlägg

Crax

Medlem
    Ngn här som har erfarenhet av huddinge kommun när det gäller att bygga på prickmark?

Vi hade tänkt att försöka komma in 1m på prickmakren för att annars så kommer vi in på servitutet.

Denna prickmark är mot allmännig så det är 6m brett. Varför nöjer sig inte kommunen att ha 4 m som man har mot tomtgränsen mot grannarna.

2. M
    Medlem · 323 inlägg

Mady

Medlem

Re: prickmark

vad jag har förstått så är det väl så att "prickmark" inte får bebyggas så det kan nog bli svårt. Den är inlagd i detaljplanen och ändringar i den kostar :-/
    Men ta ett snack med dem och lycka till!

3. F
    Medlem · 823 inlägg

Avståndet som man kan bygga in på prickmark begränsas av vilken udd på pennan som användes vid upprättandet av plankartan. Myndigheter har genom ett antal beslut och rekommendationer anfört att mindre bebyggande av prickmark kan tillåtas eftersom det är svårt att avgöra i detalj noggrannheten i ritningen.  

Lycka till :)

4. C
    Medlem · 57 inlägg

Crax

Medlem

snälla kommunen då =))

helt ok för dom att bygga ut en m på prickmarken...

Äntligen ett possitivt beslut :)

5. N
    Medlem · 162 inlägg

Netaria

Medlem

Jag blir så glad av att höra att Huddinge kommun varit lite generösa. Ska snart in i egen diskussion med dem och har bara hört mardrömshistorier om bygglovsavdelningen på kommunen.

Tack för du gett ny positiv anda och kämpartakter!

Var i Huddinge ska du bygga?

6. B
    Medlem · 8 inlägg

Bygget

Medlem

Hej
    Grattis till att ni får bygga på prickmark!

Vad jag har hört så beror prickmark, i alla fall mot gatan, mest på att man inte skall kunna bygga ett garage för nära så att bilen inte få plats på uppfarten utan sticker ut en bit på gatan. Om man hör med gatukontoret och kan visa på att det inte blir en sådan effekt kan det var OK.
    Klart, detta beror säkert på kommun och hur välvillig handläggaren är sedan.

/Bygget

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.