983 läst · 25 svar
983 läst
25 svar
Precis köpt en IKEA blandare, sitter en väldigt gammal blandare
Sorry om jag är oklar..K Kirre2021 skrev:
Min nya blandare har storlek G 3/8" (R10) på gängan, rören som sitter på väggen har betydligt mindre som jag misstänker är 10mm, så jag behöver då 15mm i ena ändan och 10mm i ena ändan av vad jag förstått?
Det är alltid lite rörigt med VVS och mått 😊H Heazear skrev:
Skruva loss den nippel som sitter där nu, den måste ändå bort, kolla då hur stor den är i ändan mot röret, kanske den är 10 (testa och se om blandare. Skulle passa på det måttet), om ja, då vet du att du ex behöver 10/10 nippel.
Sen finns det två olika, se bild, plan resp klämring
Aha, så jag behöver skruva ut den nippeln som sitter och inte någonting på den? Då vet jagK Kirre2021 skrev:Det är alltid lite rörigt med VVS och mått 😊
Skruva loss den nippel som sitter där nu, den måste ändå bort, kolla då hur stor den är i ändan mot röret, kanske den är 10 (testa och se om blandare. Skulle passa på det måttet), om ja, då vet du att du ex behöver 10/10 nippel.
Sen finns det två olika, se bild, plan resp klämring
Ska iväg till hornbach idag, måste bara lossa nippeln Av vad jag förstått så behöver jag samma måt på nippeln som det är nu på botten som går in i röret, och större dimenson på den andra sidan som ska in på den nya blandaren? Är det någonting emellan nippeln och den nya blandaren jag behöver köpa?K Kirre2021 skrev:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 250 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 250 inlägg
Liknande trådar
-
Har köpt precis en klippare med gsm-modul. Dålig idé?
Robotgräsklippare -
Har precis köpt en Robland k210 och har elproblem
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Har precis köpt fritidshus - blev jag lurad?
Fritidshus -
Precis köpt festool kapex
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Nån som köpt IKEAs nya induktionshällar?
Vitvaror