Jadu, känns plastigt och tv-shop à-la 2004. Ryobi känns som kvalité i jämförelse.

Med vänlig hälsning, fremax

kunglåda! troligtvis inte högsta poäng på kvalitet, men jäkligt genomtänkt.

Den ser ju praktisk ut, även om pelarborrfunktionen ser mer än lite svajig ut. Sedan ser man aldrig dem tömma lådan på sågspån ? måste ju bli mängder i botten ?

Går nog inte jämföra med tex Festool eller dylikt, men känns ändå inte allt för plastig och framför allt mycket prisvärd. Skulle åtminstone passa mig som hemmafixare som gör småjobb ibland perfekt. Har inte så mycket utrymme hemma och vill inte lägga en förmögenhet på verktyg 😊

Det verkar finnas även en slags proffsvariant med bättre batteri och starkare motor som känns mest intressant.

http://www.cel-global.com/robox.php?id=26&lang=en#

$ 650 känns nästan för bra för att vara sant ...😊

Håller med NetNut, undrar hur man löst hanteringen av allt sågspån...

En slump att färgsättningen går i Festool-toner..? :)
Tror tyvärr inte alls på produkten.

Denna har figurerat i minst 2 trådar tidigare, men vad jag vet är det ingen som slagit till hittills. Tyvärr tror jag den är alldeles för ranglig även om man inte har så högt ställda krav.

Utgående från youtubevideon kan jag tänka mig att den möjligtvis kan fungera för en hemmafixare med lågt ställda krav........ men alltihop ser mest ut som en typisk kinaleksak av den sorten som är gjord för att säljas och inte för att användas. Plastigt och klent och eländigt.

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Hej och välkommen Shaft till Byggahaus, och verktygs fetischisternas paradis.:)
Här kommer du tyvärr inte långt med dylik fråga :o
Men om du frågar vilken hammare man skall köpa så får du kilometervis med rekommendationer. :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.