Hejsan,

Jag vill komplettera o installera en returtemperaturgivare på min Danfoss ECL 110 fv central.

I manualen skriver Danfoss att man ska välja representativ plats för mäta returtemperturen, vart är den generellt optimala punkten att mäta, direkt vid returutlopp element eller nånstans i centralen?

Tack på förhand

surris
hansulainen hansulainen skrev:
Hejsan,

Jag vill komplettera o installera en returtemperaturgivare på min Danfoss ECL 110 fv central.

I manualen skriver Danfoss att man ska välja representativ plats för mäta returtemperturen, vart är den generellt optimala punkten att mäta, direkt vid returutlopp element eller nånstans i centralen?

Tack på förhand
På returstammen innan centralen.

• Gilla
hansulainen
  • Laddar…

Bästa svaret

Jag har monterat våran returgivare på flödesventilen efter plattvärmeväxlaren men innan bägge returerna från bägge växlarna går ihop.

Se exempel 1,
Schematiska ritningar av uppvärmningssystem, identifiering av systemtyp med regulator ECL Comfort 110.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

VVS-installation: kopparledningar, backventil, anslutningar och regleringsutrustning i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
hansulainen
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Jag har monterat våran returgivare på flödesventilen efter plattvärmeväxlaren men innan bägge returerna från bägge växlarna går ihop.

Se exempel 1,
[bild]

[bild]
Tack du, kan du inte göra en bild hur hela din värmecentral ser ut, bara nyfiken :)

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.