Hej, jag har klantat mig lite och är inte så kunnig.

Jag satte upp en typ planka på väggen, i ett av hålen jag gjorde bara for borren igenom (betongväggar typ tror jag, lägenhet från 40 talet) de två andra hålen fick man ta i lite med hammarborren. Det hålet där den flög igenom iaf märkte jag efter att jag satt dit planken att pluggen inte fäster. Så det är bara två av skruvarna som håller i plankan och den tredje är så att säga lös och bara snurrar runt när man skruvar. Finns det något sätt man kan få den att fästa utan att skruva ner allt igen? De två andra är ju redan fastdragna och det känns lite lurigt att behöva få ut de pluggarna igen etc...

/L

låter som om du har borrat i en putsad tegelvägg. I ett av hålen du borra träffa du säkert mellan tegelstenarna. därav känslan av att du flög igenom. Gammal puts är ingen vidare att fästa i. Försök borra ett nytt hål så du träffar en sten. sedan om pluggen sitter dåligt iaf finns det speciell 2komponents massa som man blandar o trycker in i hålet innan man stoppar i pluggen. Sedan när allt härdat får du betydligt bättre "drag" när du ska dra skruven.

Kommer dock inte ihåg fabrikatet på massan, men de flesta välsorterade byggvaruhus har det.

Plastic Padding brukar funka.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.