Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Plocka ur gammalt vridfönster

1. A
    Medlem · 16 inlägg

allemannen

Medlem
  2. A
    Husägare · Kalmar Län · 15 291 inlägg

AndersSPremiumikon: Trä

Husägare
    Ska det återanvändas?
    Vid byte kapar man bort karmens fästen, här kan det ju vara spikat.

3. A
    Medlem · 16 inlägg

allemannen

Medlem
    Ja jag tänkte måla om det och kitta det, så vill bara få ut själva fönstret och låta karmen vara kvar.

4. T
    Medlem · 3 451 inlägg
    har något svagt minne att man skulle ha dem i vågrätt läge och lossa en spärr i gångjärnen
    men jag kan minnas fel

man får vara 2 st för att lyfta av det

Redigerat 1 jul 14:22
  5. Fadai
    Slöjdnörd · 1 012 inlägg
  6. tensiden
    Husägare · Sydöstra · 1 757 inlägg

tensiden

Husägare
    Drar till med en killgissning som är "vrid runt helt, eller nästan helt och tryck hela fönstret uppåt".

Men var två personer!

7. Karthago
    Medlem · 17 inlägg

Karthago

Medlem
    Har för mig att man öppnar det 90 grader (håller det vågrätt alltså) och skruvar ur de två skruvarna i gångjärnen. Sedan är det bara att lyfta ur det rakt upp. Men som någon skrev, det är tungt, man behäöver vara två.

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.