482 läst ·
4 svar
482 läst
4 svar
Plintar för kraftigare stolpar
Troligen inte. Plintarna ska ju hålla upp hela altanen och lite nya stolpar kommer nog inte att väga så värst många procent mer än dagens konstruktion.
Det är lite av en killgissning men utan blider och bättre förståelse för vad det är för stolpar som ska bytas och hur de är infästa så är det svårt att säga mer.
Det är lite av en killgissning men utan blider och bättre förståelse för vad det är för stolpar som ska bytas och hur de är infästa så är det svårt att säga mer.
Egentligen skulle ramkonstruktionen ha mycket kraftigare stolpar (man ser det i mina foton) men det var något jag förbilligade då huset byggdes. Ramverket finns på bägge långsidor av huset. Byte skulle vara rent estetiskt.T Testarn skrev:Troligen inte. Plintarna ska ju hålla upp hela altanen och lite nya stolpar kommer nog inte att väga så värst många procent mer än dagens konstruktion.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Planering av gjutning av plintar för altan
Grund & Markarbeten -
Hur djupa hål behövs för pergola på plintar?
Grund & Markarbeten -
Hur stora plintar till carport med förråd
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Belastning på plintar - jag är för dum för att googla...
Grund & Markarbeten -
För långt mellan järnen på betongplintarna.
Utbyggnad och tillbyggnad