Hej,
Behöver ta tag i det här med min Plejd installation. Installationen är gjord av en tidigare ägare, nr 1 i ordningen, vi är Nr 3 :-)
Ägare Nr. 2 visste inte ens att systemet fanns under sina år som ägare. Jaja..
jag vill veta vart allt går till och vad dom sköter, troligtvis dimmers. Tycker systemet är rätt knöligt att förstå så all hjälp tas gladerligen emot.
När jag söker i appen får jag upp Dim 01 och Dim 02 med ”undermenyer”;
Bild av Plejd-appen som visar en lista över enheter, inklusive DIM-01 och DIM-02, med deras unika ID och serienummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

HUR listar jag ut vad allt går till? Jag vet ej ens vart dom sitter. Har flera Schneider brytare i huset där jag dimmrar manuellt och antar att det sitter en puck bakom dem?

Är du inloggad i plejdappen? Som ägare? Då finns oftast en beskrivning om vilket rum enheterna kontrollerar. Är du inte inloggad kan du inte göra något.

optimizer optimizer skrev:
Är du inloggad i plejdappen? Som ägare? Då finns oftast en beskrivning om vilket rum enheterna kontrollerar. Är du inte inloggad kan du inte göra något.
Inloggad fast med en egen inloggning, ej med installatörens. Så då kan jag inte göra ett skvatt? Kan lägga till denna och enbart den;
Skärmbild av mobilapp, visar alternativ för att lägga till enhet med namnet LED-10 och serienummer 00106904868.
Skapa konto

Men då jag ej vet var den sitter osv. Så vågar jag ej gå längre än till hit;
Appinställningsskärm för ljuskällor med alternativ för konstantström (350 mA) och 24V/12V DC, användare kan justera och klicka på nästa.
Skapa konto

Vet ju inte riktigt vad den kontrollerar.

Purre
Du ska ange ett anläggnings id i appen. Det ska/bör/borde finnas en klisterlapp på centralen med en harang bokstäver/siffror som gör att du kan ansluta till anläggningen

Purre Purre skrev:
Du ska ange ett anläggnings id i appen. Det ska/bör/borde finnas en klisterlapp på centralen med en harang bokstäver/siffror som gör att du kan ansluta till anläggningen
Tyvärr, har letat… inget.

A
Ring deras support och förklara läget

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Du borde kunna vända dig till Plejd support, dom kan nog ta reda på anläggningsid genom att söka på serienummer på en av dina installerade dimmrar/puckar tänker jag.

• Gilla
Micke54
  • Laddar…
Den ofrivillige klåparen skrev:
Ring deras support och förklara läget
Okej, det får bli så.

Har du ingen kod är det att nollställa puckarna eller hitta dem som installerat dem😅 Brytare som är kopplade i lag med plejd är till 99% fjäderbelastade. Vanligen kopplar man dem bakom brytarna. Lycka till!

• Gilla
Allman och 1 till
  • Laddar…
J
Hittade en gammal tråd med liknande problem hur man nollställer:

Svaret från Plejd - första instruktionen funkade perfekt för de begagnade puckarna.

Hej!

Har du inte tillgång till systemet och pucken har spänning och inte är trasig så hittar du den via kugghjulet --> lägg till enhet --> "återställ" upp till höger --> här kommer alla enheter som du är nära utan att ha tillgång till --> om du klickar på enheten du vill återställa så kommer appen säga till att bryta strömmen till enheten --> bryt strömmmen tills en grön bock kommer upp på skärmen och slå sedan på strömmen igen --> nu ska det finnas på "lägg till enhet" som en ny enhet.

Om du har tillgång till systemet enheterna ligger i så behöver du gå in på det systemet och radera dom där vi kugghjulet --> enheter --> välja den det gäller --> "ta bort enhet" --> då blir det återställd.

• Gilla
Ganescha och 1 till
  • Laddar…
Purre
Nackdelen då är att man får börja om med alla inställningar så som astrour, scenarion osv. Att ha pucken enbart som dimmer med befintlig knapp är bara en del av det hela.

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.