Hej,
Behöver ta tag i det här med min Plejd installation. Installationen är gjord av en tidigare ägare, nr 1 i ordningen, vi är Nr 3
Ägare Nr. 2 visste inte ens att systemet fanns under sina år som ägare. Jaja..
jag vill veta vart allt går till och vad dom sköter, troligtvis dimmers. Tycker systemet är rätt knöligt att förstå så all hjälp tas gladerligen emot.
När jag söker i appen får jag upp Dim 01 och Dim 02 med ”undermenyer”;
HUR listar jag ut vad allt går till? Jag vet ej ens vart dom sitter. Har flera Schneider brytare i huset där jag dimmrar manuellt och antar att det sitter en puck bakom dem?
Behöver ta tag i det här med min Plejd installation. Installationen är gjord av en tidigare ägare, nr 1 i ordningen, vi är Nr 3
Ägare Nr. 2 visste inte ens att systemet fanns under sina år som ägare. Jaja..
jag vill veta vart allt går till och vad dom sköter, troligtvis dimmers. Tycker systemet är rätt knöligt att förstå så all hjälp tas gladerligen emot.
När jag söker i appen får jag upp Dim 01 och Dim 02 med ”undermenyer”;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
HUR listar jag ut vad allt går till? Jag vet ej ens vart dom sitter. Har flera Schneider brytare i huset där jag dimmrar manuellt och antar att det sitter en puck bakom dem?
Inloggad fast med en egen inloggning, ej med installatörens. Så då kan jag inte göra ett skvatt? Kan lägga till denna och enbart den;optimizer skrev:
Logga in
Skapa konto
Men då jag ej vet var den sitter osv. Så vågar jag ej gå längre än till hit;
Logga in
Skapa konto
Vet ju inte riktigt vad den kontrollerar.
Har du ingen kod är det att nollställa puckarna eller hitta dem som installerat dem😅 Brytare som är kopplade i lag med plejd är till 99% fjäderbelastade. Vanligen kopplar man dem bakom brytarna. Lycka till!
Hittade en gammal tråd med liknande problem hur man nollställer:
Svaret från Plejd - första instruktionen funkade perfekt för de begagnade puckarna.
Hej!
Har du inte tillgång till systemet och pucken har spänning och inte är trasig så hittar du den via kugghjulet --> lägg till enhet --> "återställ" upp till höger --> här kommer alla enheter som du är nära utan att ha tillgång till --> om du klickar på enheten du vill återställa så kommer appen säga till att bryta strömmen till enheten --> bryt strömmmen tills en grön bock kommer upp på skärmen och slå sedan på strömmen igen --> nu ska det finnas på "lägg till enhet" som en ny enhet.
Om du har tillgång till systemet enheterna ligger i så behöver du gå in på det systemet och radera dom där vi kugghjulet --> enheter --> välja den det gäller --> "ta bort enhet" --> då blir det återställd.
Svaret från Plejd - första instruktionen funkade perfekt för de begagnade puckarna.
Hej!
Har du inte tillgång till systemet och pucken har spänning och inte är trasig så hittar du den via kugghjulet --> lägg till enhet --> "återställ" upp till höger --> här kommer alla enheter som du är nära utan att ha tillgång till --> om du klickar på enheten du vill återställa så kommer appen säga till att bryta strömmen till enheten --> bryt strömmmen tills en grön bock kommer upp på skärmen och slå sedan på strömmen igen --> nu ska det finnas på "lägg till enhet" som en ny enhet.
Om du har tillgång till systemet enheterna ligger i så behöver du gå in på det systemet och radera dom där vi kugghjulet --> enheter --> välja den det gäller --> "ta bort enhet" --> då blir det återställd.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Finns äldre timmerhus från 1800tal eller tidigare - till salu!?
Lösvirke & Timmerhus -
Måla akrylat på tidigare oljefasad
Fasad -
Var hitta tidigare pensionsinbetalningar/fanns de då ??
Övrigt Off Topic -
Vi installerade FTX - varför har vi inte gjort det tidigare!?
Ventilation -
Sätta stickpropp på elradiator som tidigare varit fast installerad
El