Energibrunnsborrning krävde grävning tvärs över en gång med ölandssten. Det är en begränsad yta som behöver återställas, varpå jag hoppas kunna lägga tillbaka/passa in ursprunglig sten.

Ett par frågor:
1. Hur långt bör jag gräva ned från intilliggande/orörd sten?
2. Vad bör jag ha för mark/fiberduk?
3. Typ av grus och hur tjockt lager?
4. Fylla i springor med gruset eller jord?
5. Annat? Har aldrig gjort dylikt innan

Tack!

• Stenlagd gångväg, gräs, två runda föremål på marken, utomhus, dagtid, solsken, skuggor, ojämn mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E sthlm01 skrev:
Energibrunnsborrning krävde grävning tvärs över en gång med ölandssten. Det är en begränsad yta som behöver återställas, varpå jag hoppas kunna lägga tillbaka/passa in ursprunglig sten.

Ett par frågor:
1. Hur långt bör jag gräva ned från intilliggande/orörd sten?
2. Vad bör jag ha för mark/fiberduk?
3. Typ av grus och hur tjockt lager?
4. Fylla i springor med gruset eller jord?
5. Annat? Har aldrig gjort dylikt innan

Tack!
Nytt försök; bör jag ha markduk N1 eller N2 för detta projekt?

Det är bättre med markduk men i detta fallet lagar du en gammal gång där resten av gången inte har markduk så jag skulle strunta i det. Lägg ölansstenen i stenmjöl 0-8, även i springorna. Det kan vara smart att vänta ett år eller två eftersom det kommer sätta sig där det varit uppgrävt.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
E Eld skrev:
Det är bättre med markduk men i detta fallet lagar du en gammal gång där resten av gången inte har markduk så jag skulle strunta i det. Lägg ölansstenen i stenmjöl 0-8, även i springorna. Det kan vara smart att vänta ett år eller två eftersom det kommer sätta sig där det varit uppgrävt.
Stort tack för råd!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.